וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנלייט של אלוביץ' תשקיע כ-75 מיליון שקל בהקמת חווה סולארית בקיבוץ כרמים

ואדים סבידרסקי

23.2.2011 / 10:49

בחברה מצפים לתקבולים שנתיים של כ-11 מיליון שקל במשך 20 השנים הבאות



מקבוצת יורוקום, של שאול אלוביץ', תקים חווה סולארית בינונית בבעלותה, בהספק מותקן של 5 מגה וואט ובעלות של כ-75 מיליון שקל, על גבי קרקעות בקיבוץ כרמים בצפון הנגב. התקבולים השנתיים הצפויים ממכירת החשמל לחברת החשמל ב-20 השנים הבאות מסתכמים בכ-11 מיליון שקל.



בחברה מציינים כי האתר המיועד, הממוקם בגובה של כ-400 מטר מעל פני הים, מתאים במיוחד לפרויקט סולארי, לאור שילוב ימי השמש המרובים, הטמפרטורה הנוחה ורמת הקרינה המושגת כתוצאה מהגובה. קבלת הרישיון הקבוע להקמת האתר ולהפעלתו כפופה לעמידה באבני דרך נוספות של רשות החשמל, וכן בהיתרים ואישורים סטטוטוריים נוספים.



גלעד יעבץ, מנכ"ל אנלייט, אמר כי "מדובר ברישיון להקמת מערכת בקנה מידה גדול ביחס למתקנים הסולאריים הצפויים להיבנות בישראל בשנים הקרובות. הקמת המיזם צפויה להרחיב משמעותית את הספק החשמל הכולל שנייצר במערכות שהקמנו ברחבי הארץ. בנוסף, יש לנו צבר פרויקטים משמעותי שממתין לקבלת היתרים, ואנו מקווים שהרשויות יאפשרו הקמת פרויקטים אלו בהקדם האפשרי".



אנלייט מתמקדת בשלושה אפיקים שונים שאינם תלויים זה בזה: קבלת היתרים להקמת מערכות בינוניות ביישובים שונים בארץ, המשך זכיות במכרזים של רשויות מקומיות להקמת מערכות סולאריות כחלק מההסדרה של מתקנים קטנים, ובנוסף, הרחבת פעילות החברה לאיטליה, גם שם קיימת רגולציה תומכת ומעודדת חברות לפעול בתחום האנרגיה המתחדשת. החברה פועלת כיום בתחום הסולארי בישראל ובאירופה, ובוחנת התרחבות לפעילויות נוספות בתחום האנרגיה המתחדשת, כמו גם לאזורים גיאוגרפיים חדשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully