וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלמדו מהחרדים: רשת "בר כל" הכריזה חרם על מטרנה

רותי לוי

23.2.2011 / 12:20

כך עושים חרם צרכנים: מטרנה העלאתה את מחירי תחליפי החלב וברשת החרדית "בר כל" הכריזו חרם על כל מוצריה. בעלי הרשת: "זהו חרם שמגיע מהלקוחות"

לקוחות שביקשו לקנות את מוצרי מטרנה בחודש האחרון גילו שהמחירים החדשים התייקרו בכ-7% מאלו ב-2010. ברשת "בר כל" החרדית לא ראו בעין יפה את העלייה ומגוון מוצרי מטרנה נעלמו מהמדף. את המקום על המדפים ממלאים כעת מוצרי יבוא חלופיים.

"החרם לא אורגן על ידי הרשת, זהו חרם שמגיע מהלקוחות, משפחות ברוכות ילדים שלא יכולות להרשות לעצמן את העלייה הנוכחית שלא היתה לה כל הצדקה" אמר מנחם כרמל, בעליה של רשת בר כל ל-themarker.

מטרנה המשווקת על ידי חברת אסם היא השחקנית הדומיננטית במזון לתינוקות במגזר החרדי בו היא אוחזת ב-82% מנתח השוק - בעיקר בגלל ההכשר שהיא מציעה. רשת בר כל מונה 39 סניפים בפריסה ארצית, לדברי כרמל, המוצרים לא הורדו מהמדפים אלא שהזמנתם נפסקה לאחר שהלקוחות סירבו לרכוש אותם. "יש לנו לחץ חזק להביא מוצרים חלופיים. הרבנים אף אישרו להקל בכשרויות במזון לתינוקות בגלל המחירים הנוכחים שקבעה אסם", אומר כרמל.

בקטגוריית תחליפי חלב האם נהוג כי היצרניות מציגות לרשתות את המחיר המומלץ לצרכן את המחיר הסופי קובעות הרשתות, שלרוב מציעות אותו ללקוח במחירי מבצע, ולכן בסופו של דבר קיים פער מחירים בין הרשתות השונות. המחירים לצרכן של תחליפי החלב של מטרנה עלו בכ-3 שקלים, ובחלק מהמקרים היתה גם עלייה חדה יותר שהגיעה ל-9 שקלים.

זעם מתעורר במגזר החילוני

כתגובה לפרסום דבר עליית המחירים בחדשות הגיבה מטרנה כי עליית המחירים נובעת מהתייקרות משמעותית במחירי חומרי הגלם בעולם וציינה כי "מחירי מטרנה נקבעים על ידי רשתות השיווק".

הערה זו העלתה את חמתו של רמי לוי, הבעלים של רשת רמי לוי שיווק השקמה. "נדהמתי לקרוא תגובתכם האומרת שרשתות השיווק קובעות את מחירי המזון לתינוקות ולא מספרת את האמת", כתב לוי למנכ"לית מטרנה אפרת גילת. "האמת היא שרשת רמי לוי מסבסדת בעשרות אחוזים את מוצרי המזון לתינוקות: מטרנה וסימילאק, על חשבונה, שנים רבות. בזכות זה שאני מוכר מזון לתינוקות הזול בעשרות אחוזים ביחס למחיר האמיתי והנכון, זוגות צעירים יכולים להרשות לעצמם, היום בעבר ובעתיד, לרכוש מזון לתינוקות מוזל בעשרות אחוזים. זה לא קורה בזכות היצרנים והיבואנים, אלא בזכות רמי לוי - שיווק השקמה ועל חשבונו", כתב לוי.

גם כרמל מאשר את דבריו של לוי: "הרשתות והקמעונאים לא יכולים לשאת על עצמם נתח נוסף כי המוצר מסובסד מלכתחילה על ידי הרשתות. אם אסם צריכה שהציבור יעזור לה, נארגן לה מכתב תמיכה מהרבנים והיא תוכל לצאת בדרך כבוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully