וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן המטבע הבינלאומית: הכלכלה העולמית לא תיפגע מהעלייה במחירי הנפט

סוכנויות הידיעות

23.2.2011 / 12:11

גולדמן סאקס: אם המהומות יימשכו, מחיר הנפט מסוג ברנט ייסחר סביב 105-110 ד' לחבית בשבועות הקרובים



הכלכלה העולמית תוכל לעמוד בזינוק במחירי הנפט, שנגרם כתוצאה מהמהומות במזרח התיכון - כל עוד העלייה תהיה לטווח קצר, כך אמר סגן נשיא קרן המטבע הבינלאומית (imf), ג'ונתן ליפסקי.




"לא סביר שהזינוק במחירי הנפט יגרום לשינוי משמעותי בתחזית לכלכלה העולמית", אמר ליפסקי בראיון לערוץ הטלוויזיה של בלומברג. לדבריו, בתחזיתה האחרונה אשר צפתה צמיחה של 4.4% בכלכלה העולמית השנה, יצאה קרן המטבע מנקודת הנחה שמחיר הנפט הממוצע יהיה 95 דולר לחבית.



החרפת המהומות בלוב בימים האחרונים הזניקה את מחיר הנפט ב-6% אתמול, לאחר שבמהלך היום קפץ ב-10%. כעת ממשיך הנפט לעלות. החוזים על הנפט הגולמי מסוג light crude עולים ב-0.9% ל-96.22 דולר לחבית במסחר האלקטרוני בניו יורק; החוזים על הנפט מסוג ברנט בלונדון עולים ב-1.5% ל-107.36 דולר לחבית.



החוזים על הנפט מסוג ברנט צפויים להיסחר במחירים של 105-110 דולר לחבית בשבועות הקרובים אם המהומות יימשכו, ולהגיע לשיאים אם האירועים יתפשטו ליצרניות נפט גדולות יותר במזרח התיכון, כמו סעודיה, צופה גולדמן סאקס. בדויטשה בנק ומריל לינץ' מעריכים כי הצמיחה העולמית תיפגע אם מחיר הנפט יעלה ל-120 דולר לחבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully