וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת הביומד גלייקומיינדס הנפיקה מניות ראשונות לציבור ב-21 מיליון שקל

רם עוזרי

23.2.2011 / 12:33

הכספים שגויסו ישמשו להקמת מערך מכירות לבדיקות בתחום הטרשת הנפוצה



חברת גלייקומיינדס השלימה אתמול גיוס של 21 מיליון שקל בהנפקה ראשונה לציבור של מניות ותתחיל להיסחר בבורסה בתל אביב. החברה, העוסקת בטיפולים בטרשת נפוצה, ניסתה להנפיק במהלך שנת 2010 ללא הצלחה. בהנפקה הנוכחית התקבלו ביקושים זהים לסכום ההנפקה והונפקו 8.5 מיליון מניות במחיר המינימום של 2.4 שקלים למניה.



גלייקומיינדס עוסקת באבחון והתאמת הטיפול למחלת הטרשת הנפוצה ומחלות אוטואימוניות נוספות (מחלות בהן הגוף פוגע במערכת החיסון של עצמו). החברה פיתחה טכנולוגיה, המוגנת בלמעלה מ-100 פטנטים רשומים ברחבי העולם, ומאפשרת זיהוי מוקדם של המחלה והתאמת הטיפול עבורה. בדיקות נוספות של החברה קיימות בפיתוח.



ברבעון האחרון של 2010 קיבלה החברה אישור רגולטורי מה-fda לשתי בדיקות הדגל שלה ולמעבדה שהיא מפעילה בארה"ב והחלה למכור את מוצריה. הבדיקה הראשונה מאפשרת זיהוי של החולים בטרשת, והבדיקה השנייה מאפשרת לרופא לקבוע את חומרת המחלה ולהתאים את הטיפול בהתאם. זאת, על ידי בדיקת דם רגילה במעבדות החברה.



הכסף שגויס בהנפקה ישמש להקמת מערך מכירות לבדיקות של החברה, לאחר שתהליך הפיתוח והאישור שלהן הושלם. החברה מרכזת את מאמציה בשוק האמריקאי, בו קיימים לפי גלעד שמעוני, מנכ"ל דש איפקס חיתום, 280 מרכזים רפואיים ו-1000 רופאים שמתמחים במחלה. לכן, מעריך שמעוני, גם חברה בסדר גודל של גלייקומיינדס יכולה לכסות את השוק האמריקאי.



היקף השוק הישיר של הבדיקות של גלייקומיינדס מוערך על ידי החברה בכמיליארד דולר. עלות שנתית של טיפול לחולה טרשת עומד על 40-80 אלף דולר, כאשר מחיר הבדיקות שמציעה החברה נע בין 1500 ל-3000 דולר. החברה צופה הכנסות של כ-6 מליון דולר עד סוף שנת 2012 והכנסות משמעותיות של כ-19 מליון דולר בשנת 2013.



את הפצת המניות הובילה דש איפקס חיתום, בראשות גלעד שמעוני ואהרון סמרה. חתמי המשנה היו מיטב ואיי.בי.איי. ההנפקה לא הובטחה בחיתום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully