וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון התעופה הבינלאומי: המהומות במזרח התיכון מאיימות לפגוע בענף

סוכנויות הידיעות

23.2.2011 / 12:59

אתמול רשמו מניות מגזר התעופה בוול סטריט את הירידה היומית החדה ביותר זה תשעה חודשים



הזינוק במחירי הנפט עקב המהומות הפוליטיות במזרח התיכון מציב אתגר גדול מאוד בפני חברות התעופה, כך אמר מנכ"ל ארגון התעופה הבינלאומי (iata), ג'ובאני ביסיניאני.



המהומות הפוליטיות שהחריפו השבוע בלוב עוררו חששות משיבושים בתפוקת הנפט, והובילו לזינוק במחירי הנפט לשיא של יותר משנתיים. החוזים על הנפט הגולמי מסוג light crude למסירה באפריל עולים ב-0.2% ל-95.57 דולר לחבית במסחר האלקטרוני בניו יורק. החוזים מסוג ברנט עולים ב-0.7% ל-106.50 דולר לחבית בלונדון.



"נפט הוא בעיה גדולה משום שהוא עלול לשנות את התמונה לחלוטין עבור מגזר התעופה", אמר ביסיניאני, אשר הארגון שבראשו הוא עומד מייצג 230 חברות תעופה בעולם, שאחראיות ל-93% מהתעופה העולמית. במסיבת עיתונאים בטוקיו אמר ביסיניאני שהוא חושש שעליית מחירי הנפט תהפוך את מה שהיתה "אמורה להיות שנה רווחיות לשנה מאוד מורכבת" עבור ענף התעופה העולמי.



באחרונה פירסם iata תחזית אופטימית לפיה תנועת הנוסעים בעולם תגדל השנה, זו השנה השנייה ברציפות, לאחר שהמשבר ב-2008 הביא לנפילה במספרי הנוסעים. עם זאת, צפה הארגון כי רווחי חברות התעופה יירדו ב-40% השנה ל-9.1 מיליארד דולר. התחזית, אשר היתה מבוססת על מחיר של 84 דולר לחבית נפט מסוג ברנט, צפויה כעת להשתנות.



מאז החרפת האירועים בלוב והעלייה במחירי הנפט ירדו מניות מגזר התעופה בבורסות העולם. אתמול ירד מדד מניות התעופה בבורסה בניו יורק ביותר מ-5% - הירידה היומית החדה ביותר זה תשעה חודשים.



אתמול הודיע קדאפי כי אין בכוונתו להתפטר, וכי הוא מתעתד להמשיך ולהילחם נגד אלה שקשרו קשר נגד לוב. בנאומו איים קדאפי שוב ושוב כי יפעיל כוח נגד המפגינים נגדו, ושאם תימשך המחאה, הרי שלוב תעלה בלהבות. "נעבור בית אחר בית", איים. היום דיווח "טיים" כי קדאפי הורה לכוחות הביטחון להפציץ צינורות נפט בלוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully