וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנייה בדובאי ממשיכה בהילוך גבוה - בתים רבים עומדים ריקים

סוכנויות הידיעות

23.2.2011 / 13:17

עשרות אלפי יחידות דיור חדשות ייכנסו לשוק שבו 40% מהבתים הקיימים ומהמשרדים עומדים ריקים, לפי בלומברג



הבנייה בדובאי ממשיכה בהילוך גבוה, על אף ההיצע הנרחב וירידה של 60% בשווי הנכסים בנסיכות בעקבות המשבר הפיננסי העולמי, כך דיווחה בלומברג. במהלך השנתיים הקרובות, עשרות אלפי יחידות דיור חדשות ייכנסו לשוק שבו 40% מהבתים הקיימים ומהמשרדים עומדים ריקים.



קבלניות הבנייה בחרו להמשיך ולהשלים את הפרויקטים שהתחילו לפני ששוק הנדל"ן המקומי צנח, ולא ביטלו אותם מחשש שיעמדו בפני תביעות המשקיעים בפרויקטים להשיב להם את כספם. הירידה בעלוות הבניה והריביות הנמוכות סיפקו תמריץ נוסף לחברות לסיים את הפרויקטים ולא להמתין לעלייה במחירי הנדל"ן.







"העלות של זניחת הפרויקטים גבוהה הרבה יותר מעלות השלמתם", אמר אחמד באדר, העומד בראש חטיבת מחקר המזרח התיכון של חברת קרדיט סוויס לבלומברג, והוסיף: "הקבלניות מעדיפות והמשיך ולבנות ולהשיב חלק מההשקעה, מאשר להפסיק את הבנייה, להשיב למשקיעים את כספם ולהעמיד פרויקטים חצי בנויים ריקים".



כ-48 אלף יחידות דיור יושלמו במהלך השנתיים הקרובות - דבר אשר יגדיל את ההיצע ב-12%. חברת הנדל"ן הלונדונית קלאטונס צופה כי 35 אלף יחידות דיור יושלמו עד שנת 2012, דבר אשר יוביל לירידה במחירים ב-19 החודשים הקרובים.



בנייתו של שטח בגודל כולל של כ-1.1 מיליון מטרים רבועים תושלם בדובאי השנה, לפי חברת ג'ונס לאנג לה-סל. שיעור המשרדים הפנויים מכלל ההיצע עמד על 41% ברבעון הראשון, והוא עלול לעלות על 45% בשנת 2011. השכירות על המשרדים ירדה ב-30% ברבעון הרביעי.



בתים חדשים בדובאי מגיעים לשוק, אך לא מעלים את עניין הקונים. מספר עסקות רכישת הבתים ירד ב-53% ושווי העסקות ירד ב-65% בשנה שנסתיימה בספטמבר 2010, לפי ג'ונס לאנג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully