וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר התשתיות: "מי שמתדלק - מממן טרור"

אבי בר-אלי

23.2.2011 / 14:25

לדברי שר התשתיות, יש להאיץ את פיתוח הרכז החשמלי מאחר והתלות בדלק מזינה את אל קאעידה, אירן וחמאס. "בכל פעם שאנחנו עוצרים בתחנת הדלק, 30%-40% מן הכסף הולך לטרור"

"לא בגלל ייצור החשמל אנחנו מכורים לנפט - כי רוב הדלקים לייצור חשמל אינם במקורם מנפט, אנחנו מכורים לנפט בגלל היותנו מכורים לרכב. בכל פעם שאנחנו עוצרים בתחנת הדלק, מוציאים את הארנק ומשלמים - 30%-40% מן הכסף הולך לארגוני טרור, לבניית מסגדים, לחינוך שחלקו נועד להביא לעימות בין החלק הרדיקלי של האסלאם לבין העולם הדמוקרטי שבו אנו חיים", כך אמר הבוקר שר התשתיות עוזי לנדאו, בכנס אילת-אילות לאנרגיה מתחדשת.

בפאנל שעסק בעצמאות האנרגטית אמר לנדאו כי "הכסף מענף הדלק מגיע לאל קאעידה, לחמאס ולאיראן - אנחנו למעשה מזינים את אויבנו. אם העולם הערבי תלוי בסם - אז הוא תלוי גם במי שמספק אותו. השאלה היא איך אנחנו משתחררים מן ההתמכרות הזו. אנחנו בארץ יודעים מה שהעולם המערבי אולי לא יודע, והוא שמדינת ישראל והמאבק במדינת ישראל הוא שלב בדרך להכניע ולהביס את המערב. במאבק הזה, דרך נושא הנפט, אנחנו נאבקים על עצמאותו ועתידו של העולם הדמוקרטי. הנשק בתחום זה הוא נשק רב עוצמה ומן התלות בו אנחנו אמורים להשתחרר. איך? תחליפי דלק".

לנדאו הביע תמיכה בפיתוח הרכב החשמלי - ואמר כי "הכנסת הרכב החשמלי לארץ זו משימה לאומית". בהמשך אף פנה לסמנכ"לית בטר פלייס, זיוה פתיר, כי "אם הרכב שלכם יוכל לתדלק בשנה הבאה - אגיע לכנס הבא באילת ברכב חשמלי". יחד עם זאת, העיר לנדאו כי המשרד ישמור על עיקרון הגישה החופשית – וימנע כבילת השוק לתשתית מסוימת: "אסירי ציון כבר היו לנו – ולא נרצה לראות אסירים בידי ספקי טעינה", אמר לנדאו, הוסיף כי: "לא ניתן לצרכני הרכב החשמלי להיות כבולים כמו שהיו צרכני הסלולר.

מתמקדים בחשמל

"ההסדרה שלנו מכוונת להעניק את הכוח המשמעותי ביותר לגורם אחד – הצרכן. והצרכן הזה יוכל לרכוש לעצמו רכב, ולטעון אותו מהשקע הפרטי והמאובטח שיהיה לו בחצר ביתו, והוא יוכל לטעון אותו באורח חופשי בשטחים ציבוריים, והוא יוכל, ככל שירצה, לרכוש לעצמו מנוי, אם תרצו - דלקן, של אחת החברות. לבטר פלייס יש את זכות נושאי הדגל, אבל אני יכול לספר שהמתחרים גם הם לא שוקטים על שמריהם".

עוד אמר לנדאו: "אנחנו רוצים לראות את אנשי הרכב החשמלי נכנסים בכוח, וחשוב לראות את זה מתפתח בקצב מהיר. בעתיד הרחוק יותר נצטרך לרתום גם את רעיון רשת החשמל החכמה כדי לראות איך הוא משתלב במשק הרכב החשמלי. ייקח זמן עד שמספרן ל המכוניות החשמליות יגדל. כל עוד הוא קטן - אין לנו בעיה להסתמך על המערכת הנוכחית, אבל ככל שמספרן יגדל והן יהפכו להיות צרכן מאסיבי כבד של חשמל , נצטרך לראות איך לא להוסיף השקעות כדי לספק זאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully