וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צמח באזהרה לשותפות תמר: "ננקוט אפס סובלנות כלפי מי שינצל לרעה את המשבר במצרים"

אבי בר-אלי

23.2.2011 / 14:34

מנכ"ל משרד התשתיות הבהיר גם לשותפות לוויתן: "מי שחושב על יצוא גז לפני מענה לצרכי ישראל - טועה ומטעה"



"אנחנו נמצאים באחת התקופות הרגישות שהיו בשוק האנרגיה של מדינת ישראל. זה מאלץ אותנו לגלות גישה של אפס סובלנות כלפי מי שינסה לנצל לרעה את הרגישות ואת כללי המשחק החדשים בו", כך הזהיר מנכ"ל משרד התשתיות שאול צמח, בכנס אילת-אילות לאנרגיה מתחדשת.



בדברים אשר רמזו לטענות המופנות כלפי התנהלותן המונופוליסטית לכאורה של שותפות תמר לאור הפסקת הזרמת הגז המתחרה ממצרים, הזהיר צמח כי "המדינה תנקוט בכל הכלים שעומדים לרשותה כדי לוודא שדברים כאלה לא יקרו במשק הישראלי, ועל מנת לוודא שלא תהיה פגיעה בביטחון האנרגטי ובאספקת הגז הטבעי לפי לוח הזמנים שנקבע במשרד התשתיות".



צמח התייחס עוד להתבטאויות שותפות קידוח הגז לוויתן בדבר האפשרות לייצא את הגז הטבעי שבמאגר לחו"ל: "תגליות הגז נועדו בראש ובראשונה לצרכים של מדינת ישראל ולהבטחת מענה לצרכיה לדורות הבאים - שיופנו לשוק העולמי", אמר צמח. "אם מישהו מעלה על דעתו כי המשאבים יילכו ליצוא - לפני הצרכים של המשק הישראלי לטווח ארוך - הוא טועה ואולי מטעה אחרים".



באשר להפסקת ההזרמה ממצרים אמר צמח כי זו מולידה שימוש כמעט כפול בעתודות הגז המדלדלות של ים תטיס מול אשקלון, בקצב שנתי שעשוי להביא להתכלות מהירה יותר של המאגר ולגרום למחסור בגז טבעי מוקדם מהצפוי: "אנו סוחטים מהר יותר את הלימון - וזה ייצור בעיה שבעתיד קשה יהיה להתמודד איתה והפתרון יהיה יקר", אמר צמח. "לכן נדרש שקלול של כל הפרמטרים, ולא רק בחינה כלכלית או פרמטרית של איכות הסביבה. נדרשת מדיניות שמביאה בראש ובראשונה את הצרכים הקיומיים".



צמח התייחס גם להשלכות אי היציבות הפוליטית על מחיר הדלק: "אומרים שהמצב בלוב לא נורא כי היא מספקת רק 2% מהנפט העולמי - אבל לוב אחראית ל-80% מצריכת הנפט של איטליה, כאשר השוק האיטלקי משפיע על בסיס החישוב של מחיר הבנזין בישראל, ולכן זה עשוי להשפיע עלינו בטווח הקרוב", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully