וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההורים ימשיכו לשלם מס על הוצאות הטיפול בילד

שדולת הנשים נאלצה למשוך את העתירה שדרשה להביא לכך שהוצאות הטיפול בילדים תוכר כהוצאה מוכרת במס. לפי בית המשפט העליון, הדרישה אינה ניתנת ליישום

הוצאות הטיפול בילדים לא יוכרו כהוצאה מוכרת לצרכי מס - כך עלה היום (רביעי) בדיון בית המשפט העליון בראשותה של נשיאת בית המשפט דורית ביניש, זאת לאחר ששדולת הנשים בישראל נאלצה למשוך את עתירה בנושא, משום שאינה ניתנת ליישום.

מדובר בעתירה שעסקה בהוצאות על מטפלת מעון, צהרונית וכדומה, שכל הורה בישראל המעוניין לעבוד למחייתו חייב להוציא מכיסו. לדברי השדולה, היקף ההוצאה המשוער על טיפולים אלו עומד על אלפי שקלים מדי חודש.

השדולה טענה, כי עקב עלויות גבוהות אלה, במשפחות רבות מקבלים בני הזוג החלטה כי אחד מהם לא יצא לעבודה או יצא לעבודה במשרה חלקית בלבד, וכי על פי רוב ולאור נתוני השכר במשק, לפיהם נשים מרוויחות הרבה פחות, מי שבדרך כלל מוותרת ונשארת מאחור, היא האישה.

דין הורים כדין חולים

השדולה טענה כי "חוק המטפלות", שחוקקה המדינה ב-2009 ושמבטל את ההכרה בהוצאות טיפול בילדים לצרכי מס, פוגע בחוק יסוד כבוד האדם וחירותו ובחוק יסוד חופש העיסוק ומייצרת בפועל הפליה על סמך הורות.

ואולם, בהגיעת העתירה לבית המשפט העליון, קבעו השופטות נאור וארבל, יחד עם נשיאת בית המשפט דורית ביניש, כי אין החוק חוטא לחוקי היסוד האמורים.

לדברי נשיאת בית המשפט, "אני לא רואה, עם כל הסמפטיה והאמפטיה לנושא, איך אפשר לבטל את החוק הזה. יש נושאים מסוימים, קונקרטיים שאולי לגביהם אפשר היה, אבל לא בעתירה חוקתית. היישום יכול לעורר הרבה שאלות שראויות לבירור".

כך למשל, טענה השופטת נאור, כי אם תתקבל העתירה, "יבואו מיד בני משפחה לאנשים חולים ויגידו 'מה ההבדל, גם הם לא יכולים לצאת לעבוד'".

עקב כך, נאלצה מנהלת המחלקה המשפטית של שדולת הנשים, עו"ד שירלי שלומיוק-בבאי, להודיעה על משיכת העתירה. "שקלנו ובלב כבד אנחנו נמשוך את העתירה תוך שמירת כל הטענות", אמרה שלומיוק-בבאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully