וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השווקים המפותחים מכים השנה את המתעוררים בהפרש הגדול ביותר מאז 1995

סוכנויות הידיעות

23.2.2011 / 16:16

הירידות בשווקים המתעוררים - בעקבות המהומות במזרח התיכון וחשש לאינפלציה במדינות BRIC



מניות בשוקי הכלכלות המפותחות רושמות את העליות החדות ביותר מאז 1998, במקביל לירידה במדדי הכלכלות המתעוררות. מדד msci לשווקים מפותחים הכולל 24 מדינות עלה ב-6.1% מתחילת 2011, הפתיחה הטובה ביותר לשנה זה 13 שנים. מדד msci לשווקים מתעוררים הכולל את מדינות bric (ברזיל, רוסיה, הודו וסין), ירד ב-2.7%, לפי דיווח בלומברג.



בין הסיבות לירידה בשווקים המתעוררים - ההתנגשויות בלוב, בעלת מאגרי הנפט הגדולים ביותר באפריקה. מנגד, מהמרים המשקיעים על התאוששות המגזר העסקי בארה"ב



הפעם האחרונה שבה מדד של מדינות מפותחות השיג בהפרש כזה את מדד המתעוררות היתה ב-1995. לאחר מכן עלה המדד ב-47% בשלוש השנים הבאות, והמדד של הכלכלות המתעוררות נפל ב4.2% עד סוף 1997 לאחר המשבר הפיננסי באסיה.



מדדי השווקים המתעוררים היכו את מדדי השווקים המפותחים מדי שנה בעשור האחרונה, למעט 2008. אולם עתה הם נופלים בשל החשש מאינפלציה במדינות ה-bric. כאשר יש אינפלציה, הבנקים המרכזיים נאלצים להעלות את הריבית, ואז ההשקעה במניות פחות כדאית. אנליסטים מברקליס ובתי השקעות אחרים מעריכים כי השווקים המפותחים יתנו תשואות טובות יותר בזכות ההבטחה לייצב את גוש היורו שהעניקו המנהיגים מרקל וסרקוזי, ובשל תוכנית רכישת אג"ח של הבנק הפדרלי בארה"ב.



המדד המפותח פיגר אחר המתעורר ב-16% בממוצע לשנה מאז 2001, אולם במשבר הפיננסי איבד פחות – 42%, לעומת 54% למדד המתעורר.



השווקים המובילים את העליות במדד השווקים המפותחים הם יוון, איטליה וספרד, שלהן תשואות של יותר מ-9.6% השנה, לאחר שהיו בין הגרועות בעולם ב-2010. מטבע היורו עלה השנה מול 13 מ-16 המטבעות הראשיים הזרים.



בארה"ב מזרימים משקיעים הון לקרנות נאמנות המושקעות בשוק המניות האמריקאי. במהלך השבוע שהסתיים ב-9 בפברואר זרמו לשוק האמריקאי, ששוויו הכולל 16.6 טריליון דולר, סך 4.92 מיליארד דולר בהשקעות נטו מקרנות נאמנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully