וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגודי העובדים ביוון הכריזו על שביתה כללית ויצאו לרחובות להפגין נגד הצנע

סוכנויות הידיעות

23.2.2011 / 16:24

שירותי התחבורה באתונה שותקו היום; בתי הספר והבנקים היו סגורים ופעילות בתי החולים שובשה



אלפי אזרחים יוונים שבתו היום מעבודה וצעדו היום ברחובות הערים הגדולות ביוון במחאה על מדיניות הצנע של הממשלה, לאחר שראש הממשלה היווני יורגוס פפנדריאו ביקש מהאיחוד האירופי לשפר את תנאי פירעון ההלוואות של יוון.



לפחות 36 אלף אנשים הפגינו באתונה, סלוניקי ונמל פיראוס. "לא נוכל לסבול יותר", נכתב על אחד השלטים שנשאו מפגינים מטעם איגוד המייצג את עובדי השירות הציבורי, אשר נשאו בעיקר הנטל וספגו קיצוצי משכורות ופנסיה במסגרת תוכניות הצנע. 5,000 שוטרים נקראו לשמור על הסדר באתונה.



השביתה הכללית שיתקה היום את שירותי הרכבות והנמלים, שיבשה את התחבורה העירונית באתונה ואת הטיסות הנכנסות והיוצאות בנמל התעופה של אתונה במשך ארבע שעות. פעילות בתי החולים שובשה ובתי הספר היו סגורים, וכך גם משרדים ציבוריים ובנקים. העיתונאים הצטרפו גם הם לשביתה, והתאחדות המסחר הלאומית קראה לחבריה לסגור את חנויותיהם.



את השביתה ארגנו איגודי העובדים הגדולים ביותר של המגזר הפרטי והמגזר הציבורי, gsee ו-adedy. האחרון מתנגד לקיצוצים החדשים במשכורות עובדי המדינה, בעוד ש-gsee מתנגד למאמצי הליברליזציה של הכלכלה, שאותם הוא מכנה "אנטי-סוציאלים ונגד העובדים".



בשנה שעברה נערכו כבר שבע שביתות כלליות, במחאה על הקיצוצים שנאלצה הממשלה ליישם בתמורה לסיוע בסך 110 מיליארד יורו מהאיחוד האירופי, הבנק המרכזי של אירופה וקרן המטבע הבינלאומית.



פפנדריאו יצא לסיבוב באירופה על מנת לשכנע את עמיתיו לגוש היורו לשפר את תנאי הסיוע ליוון. אתמול נפגש פפנדריאו עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל בברלין. מרקל רמזה היום כי מנהיגי האיחוד שוקלים להאריך את משך פירעון ההלוואות ליוון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully