וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעם שנייה בשבוע - מטוס מטען של אל על ביצע נחיתת חרום בוינה בגלל התראה על עשן

זוהר בלומנקרנץ

23.2.2011 / 17:23

מטוס המטען מדגם בואינג 747 המריא מליאז' שבבלגיה והיה בדרכו לישראל



מטוס מטען של חברת אל על, נחת חרום אתמול בוינה, בגלל חשד לאש על סיפונו - כך נודע היום ל-themarker. זו נחיתת החרום השנייה, בתוך כשבוע, של מטוס החברה בחו"ל, עקב חשד דומה. מטוס המטען מדגם בואינג 747 המריא מליאז' שבבלגיה והיה בדרכו לישראל.



מחברת אל על נמסר בתגובה ל-themarker, כי "במטוס מטען של החברה שהמריא מליאז' נדלקה מנורת התראה מגלאי עשן. מבדיקה ראשונית לא היתה כל אינדקציה לעשן אולם על מנת להיות בטוחים ולהסיר כל ספק המטוס נחת לבדיקה בוינה. בבדיקה התגלתה תקלה בבקר המפעיל את גלאי העשן ובשל כך נדלקה התראת העשן. החלק הוחלף והמטוס שב והמריא ונחת בנתב"ג".



יצויין, כי לפני כשבוע מטוס נוסעים של אל על נחת נחיתת חרום במומבי הודו, שהיה בדרכו מבנגקוק לישראל. גם במקרה זה התעורר חשד לאש על סיפון המטוס, בשל ריח חריף של עשן שהתפשט בחלל.



טכנאי החברה שהיו במקרה על המטוס, משום שחזרו מחופשה פרטית מתאילנד, טיפלו יחד עם טכנאים שהגיעו במיוחד מישראל במטוס, לאחר נחיתתו. בבדיקה התגלה כי מקור הריח היה באחד המכשירים, ככל הנראה בגלל קצר חשמלי. הוא נוטרל והמטוס שב והמריא באיחור ניכר לישראל, בין היתר, גדל הצורך להסדיר אשרות כניסה עבור הנוסעים להודו על מנת שניתן יהיה להלינם בבתי מלון.



על פי נתוני רשות שדות התעופה (רש"ת) הטיסה חברת אל על במטוסי המטען שלה, בינואר השנה, כ-5,256 טון מטענים - גידול של כ-42.24% לעומת ינואר 2010.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully