וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנפקה ראשונה לציבור של חברת הביומד גליקומיינדס - גייסה 21 מיליון שקל

ערן אזרן

23.2.2011 / 19:37

בעקבות ההנפקה אחזקת הציבור נקבעה עתה על 19% מתוך סך המניות



רדהיל, אייסקיור ורוזטה גרין היו החלוצות של 2011 בהנפקות ההון הראשוניות לציבור(ipo), ואתמול הצטרפה אליהם גם חברת הביומד גליקומיינדס, שגייסה כ-21 מיליון שקל. ההנפקה בוצעה בדרך של הקצאת 8.5 מיליון מניות, בנוסף ל-36 מיליון מניות שכבר רשומות תחת החברה. בעקבות ההנפקה החזקת הציבור נקבעה על 19% מתוך סך המניות. מייסדי החברה הם ד"ר אבינועם דוקלר, המשמש גם מנכ"ל החברה, וד"ר ניר דותן.



במכרז שנערך הגיעו בקשות של כ-21 מיליון שקל ל-8.5 מיליון מניות שהוקצו, בנוסף ל-36 מיליון המניות הקיימות. כוונת החברה היתה לגייס 20 מיליון שקל, אך בעקבות הביקושים - הגדילה את הגיוס לסכום הנקוב. שווי החברה "לפני הכסף", כלומר לפני שהיא החלה להיסחר בבורסה, עמד על 87 מיליון שקל. החברה ניסתה כבר לצאת בנובמבר 2010 לפי שווי גבוה יותר של 130 מיליון שקל - אך היא נכשלה.



לגליקומיינדס טכנולוגיה ייחודית המוגנת בכ-100 פטנטים לאבחון מוקדם וניהול של מחלת הטרשת הנפוצה. בדיקות החברה מאפשרות חיזוי הידרדרות במחלה וחיזוי של צבירת נכויות. הטכנולוגיה משתמשת בבדיקות דם לשם התאמת טיפול אישית בחולי מחלת טרשת נפוצה. לחברה היתר שיווק בארה"ב והיא החלה במכירות שם לפני מספר חודשים. עד כה רשמה החברה למעלה מ-80 בדיקות דם במעבדה הקלינית של גלייקומיינדס בארה"ב ואף התקבלו בפועל שיפויים ראשונים מחברות ביטוח. החברה מצפה להגיע לנתח שוק של 10.8% עד 2013.



"גליקומיינדס היא חברת הביוטק הראשונה שעברה את שלב הסיכון המדעי וניצבת בפני אתגר של מכירות", אמר גלעד שמעוני, מנכ"ל ד"ש-אייפקס חיתום - הגוף הפיננסי שהוביל את ההנפקה. "לחברה שני מוצרים שקיבלו אישור, והצפי הוא שכספי ההנפקה יופנו כעת למערך של מכירות שיגדיל את שווי החברה ביום שאחרי".



גליקומיינדס שקלה להנפיק את עצמה בבורסה כבר בתחילת 2005 בשווי של כ-15 מיליון דולר, כאשר התחילה החברה בניסוי, אך מאחר שהתוצאות הרגולטוריות והניסוי לא היו בשלים, החליטה החברה לגייס הון פרטי דרך משקיעים. עד כה גייסה החברה 106 מיליון שקל, בין היתר גם מקרן brm וכן ממשקיעים פרטיים כמו רוברט טאוב וד"ר חן אבן. החברה מייעדת את תמורת ההנפקה להמשך האצת השיווק והמכירות בארה"ב, גיוס אנשי מכירות, סגירת חוזי שיפוי עם חברות ביטוח והשלמת ניסויים קליניים של בדיקות דם נוספות. לדברי החברה שוק התרופות בתחום הטרשת הנפוצה צומח בקצב של 10% בשנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully