וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקושי יתר של חצי מיליארד שקל סייעו לבראק קפיטל להפחית הריבית על האג"ח ב-1.1%

ערן אזרן

23.2.2011 / 20:58

החברה גייסה 160 מיליון שקל איגרות חוב בעלות מח"מ של 5.5 שנים ותשואה של 4.9%



העלאת הריבית האחרונה במשק דוחקת בחברות השונות לצאת להנפקות, ולנצל את המרווחים בתשואות שבין איגרות החוב הממשלתיות לקונצרניות לשם גיוס חוב בעלות נמוכה. אחת מהחברות הללו היא חברת הנדל"ן המניב פרופרטיז אן.וי, המרכזת את עסקי הנדל"ן של שמעון ויינטרוב ורונן פלד בגרמניה. החברה סיימה אמש את השלב הציבורי בהנפקה של 200 מיליון שקל, במסגרתו נרשמו ביקושי יתר של כחצי מיליארד שקל.



הריבית הראשונית שנקבעה להנפקה עמדה של 6%, אך עודף ההזמנות הביא את החברה להוריד את הריבית הנקובה לרמה של 4.9%. בסופו של דבר, החברה גייסה מהמשקיעים המוסדיים 160 מיליון שקל, כששאר הסכום יגויס בשלב הציבורי. התמורה הכללית תשמש את החברה, המנוהלת על ידי גל טננבאום ואופיר רחמים, לבנייה ולקנייה של נכסים חדשים בגרמניה.



במסגרת ההנפקה בראק הקצתה סדרה חדשה של איגרות חוב (סדרה א'), שתהיה צמודה לממד המחירים לצרכן ובעלת מח"מ של 5.5 שנים. תשלום הקרן על האיגרות בסדרה יתבצע בין השנים 2020-2014 בתשלומים שווים.



האיגרות זכו לדירוג של a3 על ידי חברת מידרוג - רמה הנחשבת בינונית-גבוהה, כאשר מניות חברה הבת של בראק קפיטל - בראק ג'רמן פרופרטיס (bgp) - מהוות בטוחה עבור החוב, כמתחייב מהוראות ועדת חודק. ההנפקה בוצעה על ידי קונצורסיום חתמים בהובלת כלל חיתום ורוסאריו קפיטל, ובהשתתפות דיסקונט, לידר, מיטב, לאומי פרטנרס, אייפקס, ברק קפיטל ואקסלנס נשואה חיתום.



בחודשים האחרונים אנו עדים להנפקות נרחבות של חברות נדל"ן, תוך שהחברות מנצלות את סביבת הריבית הנמוכה לשם גיוס חוב בעלות נמוכה. השבוע קבוצת חג'ג' השלימה גיוס של 80 מיליון שקל בשלב המוסדי ואי.ג'.אר.אי. של אלוביץ' גייסה 45 מיליון שקל.



לפני כשבועיים השלימה חברת הנדל"ן ב. יאיר גיוס של 80 מיליון שקל עם ביקושים של 140 מיליון שקל; קבוצת חנן מור השלימה בשבוע שעבר גיוס של 59 מיליון שקל עם ביקושי יתר של 215 מיליון שקל; איירפורט סיטי גייסה 250 מיליון שקל באג"ח ובאופציות עם ביקושים של למעלה מ-400 מיליון שקל. קבוצת נתנאל תגייס בקרוב אג"ח בהיקף של עד 50 מיליון שקל, וכן א. לוי שמעוניינת לגייס עד 85 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully