וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא הבנק הפדרלי של קנזס, תומס הניג: לפרק את הבנקים הגדולים בארה"ב

סוכנויות הידיעות

23.2.2011 / 21:14

FDIC: הבנקים בארה"ב הרוויחו 27.1 מיליארד דולר ברבעון הרביעי של 2010



על הרגולטורים בארה"ב לפרק את הבנקים הגדולים בארה"ב, כדי למנוע משבר פיננסי נוסף - כך אמר היום נשיא הבנק הפדרלי של קנזס סיטי, תומס הניג, בנאום שנשא בוושינגטון בו כינה את המוסדות הפיננסיים הגדולים בארה"ב "איום על המערכת הקפיטליסטית שלנו". בתוך כך, תאגיד ביטוח הפקדונות הפדרלי (fdic) דיווח כי הבנקים האמריקאים הרוויחו 27.1 מיליארד דולר ברבעון הרביעי.



"אני משוכנע שקיומם של מוסדות פיננסיים שגדולים מדי מכדי ליפול מהווה את הסכנה הגדולה ביותר לכלכלת ארה"ב", אמר הניג, "יש לפצלם. אסור לנו להרשות לארגונים שפועלים תחת רשת הביטחון שלנו לנקוט בפעולות מסוכנות, ואיננו יכולים להרשות לארגונים גדולים להעמיד את המערכת הפיננסית שלנו בסכנה.



הניג, החבר היחיד בוועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי (fomc) שהתנגד לכל הצבעת ריבית של הבנק הפדרלי ב-2010, טען כי הרפורמה של ממשל אובמה ברגולציה על המגזר הפיננסי - הרפורמה הפיננסית המקיפה יותר בארה"ב מאז השפל הגדול - לא תמנע מהבנקים הגדולים לקחת סיכונים מוגזמים כדי להגדיל את נתח השוק שלהם.



"לדעתי המצב אפילו יותר גרוע מאשר לפני המשבר. הרפורמה, למרות כל הכוונות הטובות, לא תשפר את העתיד", אמר הניג. הרפורמה הפיננסית, שנקראה על שמם של חברי הקונגרס ברני פרנק וכריס דוד, אימצה בין היתר "את חוק וולקר", שקורא להפחתת הסיכונים שנוטלים הבנקים ואוסר עליהם לסחור בכספי עצמם (נוסטרו).



"יש להגביל את הסיכונים שנוטלים המוסדות שעליהם מגנה הממשלה, משום שלתיאבון שלהם לסיכונים אין סוף, והם אינם רואים סוף גם למימון הציבורי שמגן עליהם", אמר הניג.



תאגיד ביטוח הפקדונות הפדרלי (fdic) דיווח היום כי הבנקים בארה"ב רשמו רווחים של 21.7 מיליארד דולר ברבעון הרביעי של 2010, לעומת הפסד של 1.8 מיליארד דולר ברבעון הרביעי של 2009. ה-fdic כינה את 2010 שנה של מפנה במגזר הבנקאות, עם רווחים שנתיים של 87.5 מיליארד דולר - שיא של 3 שנים - לעומת הפסד של 10.6 מיליארד דולר ב-2009.



ה-fdic גם דיווח כי מספר הבנקים הכלולים ברשימת הבנקים הבעייתיים שלו עלה ב-24 ברבעון הרביעי ל-884, לעומת 860 ברבעון השלישי. העלייה היא האיטית ביותר מאז הרבעון הראשון של 2008.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully