וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועמר קדאפי ויתר על הזדמנות להשקיע בחברת ההשקעות של ברנרד מיידוף

סוכנויות הידיעות

23.2.2011 / 22:48

מסמכים שדלפו לאתר ויקיליקס חשפו כי מיידוף ואלן סטנפורד פנו בנפרד לקרן ההשקעות של לוב



שליט לוב מועמר קדאפי ויתר על הזדמנויות להשקיע בחברות ההשקעות של הנוכל המורשע ברנרד מיידוף ושל אלן סטנפורד, שנחשפו שתיהן מאז כהונאות פונזי - כך עולה ממסמכים שפירסם אתר ויקיליקס היום.



לפי המסמכים, מוחמד ליאס, ראש קרן ההשקעות הממשלתית של לוב, הכחיש דיווחים לפיהם לוב השקיעה 100 מיליון דולר בחברת ההשקעות של סטנפורד. ליאס סיפר כי סטנפורד פנה לקרן והציעה השקעה בתשואה של 7%-8%, אולם ליאס דחה את ההצעה. לפני כן, סיפר ליאס, פנה אליו ברנרד מיידוף, המרצה כיום 150 שנות מאסר לאחר שהורשע בביצוע הונאת הפונזי הגדולה בהיסטוריה, וניסה לעניין אותו בהשקעה בחברה שלו, אך נדחה.



ליאס גם פירט עסקאות נפט בשווי מאות מיליוני דולרים בין ממשלת לוב לחברות נפט בינלאומיות כמו bp ואקסון מוביל. bp, לפי המסמך, חתמה על חוזה רב-שנתי בשווי 900 מיליון דולר לחיפוש מאגרי נפט וגז בלוב ב-2007, ואקסון מוביל הסכימה ב-2008 להשקיע 97 מיליון דולר בזכויות לחפש נפט וגז בחופי המדינה ואף שילמה "בונוס חתימה" של 72 מיליון דולר לממשלת לוב, כמו גם 25 מיליון דולר למימון מלגות לאזרחים לוביים. עסקאות אלה, אמר ליאס, עשויות להפוך ל"חסרות ערך" אם קדאפי יודח וייאלץ לעזוב את לוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully