וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר עיכוב של שנה: מקורות תוכל להקים את מתקן ההתפלה באשדוד

אבי בר-אלי

24.2.2011 / 7:08



>> לאחר שנה של עיכובים, אישרה שלשום הממשלה את הקמתו של מתקן ההתפלה החמישי בישראל, באשדוד, על ידי מקורות. ועדת המכרזים הבין-משרדית הסכימה לרכוש ממקורות את המים שתתפיל במתקן ב-2.40 שקלים למ"ק. מקורות תורשה להתחיל בהליכי הסגירה הפיננסית, שאותם תידרש לסיים בתוך חצי שנה, ולהגיש את הצעתה הסופית לוועדת המכרזים בתוך 21 יום.

בדצמבר 2009 קבעה הוועדה כי מחיר המים במתקן יהיה על 2.36 שקלים למ"ק (2.31 שקלים במונחים של ימינו), בהסתמך על המחיר שנקבע במכרז המקביל להקמת מתקן ההתפלה בשורק. מקורות דרשה כי המחיר יהיה 2.86 שקלים למ"ק - שמשמעותו תוספת עלות למשק של 800 מיליון שקל. בשנה החולפת הורידה מקורות את מחיר המים המותפלים שהציעה חמש פעמים - עד שנקבה באחרונה במחיר של 2.4 שקלים למ"ק.



את המתקן צפויות להקים מנרב ו-sydit הספרדית תמורת 1.6 מיליארד שקל - לאחר שנדחו העתירות נגד זכייתן במכרז. על מקורות להגיע לסגירה פיננסית מול מממני הפרויקט - בנק ההשקעות של האיחוד האירופי (eib) ובנק הפועלים. בשל ההוזלה המהותית של המים המותפלים, עלולה מקורות להתקשות בהסכמי המימון הנדרשים, ולא מן הנמנע כי תידרש לדון עם הקבלנים ועם הבנקים בשינוי תנאי ההתקשרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully