וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערוץ תלת הממד הראשון בישראל יוצא לדרך: ספורט 5 3D

מאת אופיר בר-זהר

24.2.2011 / 7:08

בלעדי yes ביקשה באחרונה אישור לשידור הערוץ, שאמור לעלות לאוויר כבר באפריל ויוצע בנפרד מחבילת הספורט



>> חברת הלוויין yes פנתה באחרונה למועצת הכבלים והלוויין וביקשה להעלות לאוויר ערוץ ספורט בטכנולוגיית תלת ממד. הערוץ, מבית ערוץ הספורט של נגה תקשורת, צפוי להיקרא ספורט 5 3d ואמור לעלות לאוויר כבר באפריל.

כדי לצפות בשידורי הערוץ, יש צורך במקלט טלוויזיה בעל טכנולוגיית תלת ממד. הערוץ צפוי להיות בתשלום נפרד מחבילת הספורט, ועדיין לא ידוע מה יהיה גובה התשלום. ככל הידוע, ישודרו בערוץ שידורים ישירים, תוכניות אולפן ומגזין שישודרו במקביל לשידורם בערוצי הספורט, וכן תוכן מקומי שיופק באופן ייעודי לערוץ.



ערוץ הספורט כבר הודיע בעבר על כוונותיו לשידור בתלת ממד ואף ערך ניסויים שונים של הציוד הרלוונטי, שאחד מהם בוצע במשחק הקלאסיקו שבין קבוצות הכדורגל ברצלונה לריאל מדריד בנובמבר 2010. במשחק זה קיים ערוץ הספורט ניסוי בשיתוף עם יורוקום-פנסוניק, שבחנה את הקליטה והשידור בתלת ממד. הניסוי הסתיים בהצלחה.



השידור בתלת ממד עדיין נמצא בחיתוליו ובישראל נמכרו רק כמה מאות מקלטים מסוג זה. ב-2010 נמכרו כשלושה מיליון מקלטים בטכנולוגיה זו בעולם כולו. לפי הערכות בעולם, המכירות יגברו בשנים הקרובות - ב-2011 יימכרו כ-18 מיליון מסכים וב-2014 90 מיליון מסכים.



בשוק העולמי כבר פועלים ערוצי תלת ממד, בהם ערוץ הספורט espn, ששידר בארה"ב 25 שידורים ממשחקי המונדיאל האחרון שנערך בקיץ. בשנה האחרונה משדר הערוץ באופן קבוע משחקי nba, משחקי כדורסל מליגת המכללות, משחקי פוטבול ושידורי ספורט אקסטרים. גם רשת סקיי הבריטית השיקה ב-2010 ערוץ תלת ממד עם לוח שידורים המבוסס על משחקי כדורגל, אגרוף, רוגבי וגולף.



במועצת הכבלים והלוויין אישרו את קבלת הבקשה. יו"ר המועצה ניצן חן אמר: "אכן הגיעה בקשה והיא תיבחן בקרוב". המועצה צפויה לבחון את הבקשה הן מהיבט של הוספת ערוץ ספורט והן מהיבט של מספר הערוצים שגוף אחד רשאי להחזיק. מערוץ הספורט ומ-yes לא התקבלה תשובה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully