וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטיב אדלר דחה בפעם השנייה את סיום בוררות הפרקליטים; צפוי להגיש את מסקנותיו בסוף מארס

חיים ביאור

24.2.2011 / 7:08



>> השופט בדימוס סטיב אדלר, לשעבר נשיא בית הדין הארצי לעבודה, הודיע לבג"ץ, למדינה ולנציגות של פרקליטי המדינה כי לא יוכל לעמוד בלוח הזמנים שנקבע לו כדי לסיים את הבוררות בעניין שכר הפרקליטים. אדלר מסר כי יגיש את מסקנותיו בסוף מארס. זו הפעם השנייה שבה אדלר דוחה את מועד ההכרעה בבוררות. המועד המקורי שבו אדלר אמור היה למסור את פסק הבוררות חל ב-31 בינואר.

בסוף דצמבר האחרון, אחרי 43 ימים שבהם שבתו פרקליטי המדינה, התכנס בג"ץ כדי לדון בעתירות נגד המדינה ונגד ארגון פרקליטי המדינה בנוגע לנזקי שביתת הפרקליטים. שופטי בג"ץ, בראשות הנשיאה דורית ביניש, לחצו על הצדדים להעביר את המחלוקות ביניהם לבוררות אצל אדלר. בעקבות ההסכמה חזרו הפרקליטים לעבודה מלאה עד למתן פסק הבוררות.



בטרם קיבל על עצמו אדלר קאת התפקיד, הובטחה ל-800 פרקליטי המדינה תוספת שכר בשיעור של 4% - מעבר להסכם השכר הכללי במגזר הציבורי שנחתם בין ההסתדרות למשרד האוצר בנובמבר 2010 וכלל תוספת שכר של 6.25% לעובדי המגזר הציבורי.



אדלר אמור להכריע בעניין דרישת הפרקליטים לקבל תוספת של 23%-25% - באמצעות שיפור תנאי השכר הנלווים, כמו הרחבת הזכאות להחזר הוצאות רכב לכלל הפרקליטים, העלאת השכר למי שמונו למשרות ניהול בפרקליטות, וכן הגדלת ימי ההשתלמות שלהם זכאים הפרקליטים. הוא גם יכריע בשאלה אם הפרקליטים יקבלו שכר עבור 43 ימי השביתה.



בתגובה לדחיית סיום הבוררות אמרה עו"ד אורנה לין, המייצגת את ארגון הפרקליטים: "אין בנו שום ביקורת על העיכוב בסיום הבוררות. השופט אדלר השלים את שלב השמיעה הפרונטלית של נציגי הפרקליטים והמדינה ואנו בטוחים שהוא יעשה את מלאכתו נאמנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully