וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם האחים חג'ג' נהנים מביקושי יתר: גייסו 80 מ' ש' בשלב המוסדי

מאת ערן אזרן

24.2.2011 / 7:08



>> קבוצת האחים חג'ג', הפועלת בתחום הנדל"ן בישראל, נהנית מביקושי יתר בהנפקה שנחשבת לבעלת מרכיב סיכון גבוה. החברה, שהציעה אג"ח בהיקף של 80 מיליון שקל בריבית של 7.9%, נהנתה מביקושים של 100 מיליון שקל - גבוה ב-25% מסכום הגיוס המתוכנן.

כתוצאה הפחיתה החברה את הריבית לאיגרות ל-7.7% שתשולם בתשלומים חצי שנתיים בין 2011-2016. השלב הציבורי של ההנפקה, שבו צפויה החברה לגייס את 20 מיליון השקל הנותרים, יתקיים ביום חמישי.



הקבוצה מייעדת את תמורת ההנפקה למימוש אופציה שרכשה מחברת גינדי תמורת 16 מיליון שקל, לרכישת 6 דונמים ברחוב הארבעה המשמשים כיום כמגרש חנייה, וכן זכויות בנייה נוספות, תמורת 335 מיליון שקל. הקרקע וזכויות הבנייה מיועדות להקמת שני מגדלי משרדים של 32 קומות כל אחד, בשטח כולל של 65 אלף מ"ר. השעבוד לפירעון תשלומי הקרן והריבית של האג"ח יהיו מניות החברה הבת הבונה את הפרויקט - חג'ג' מגדלי הארבעה.



סיום הליך ההנפקה מותנה בכך שעד 28 בפברואר יתקבלו כמה אישורים: אישור כי הסכם השיתוף במסגרת קבוצת הרכישה נחתם לגבי 70% מהזכויות בקרקע במגדל הדרומי; אישור עקרוני של בנק למימון משלים של רכישת הקרקע; ויתקבלו הזמנות ל-70% מההנפקה.



האיגרות שהונפקו הן צמודות עם מח"מ של 3.5 שנים, כאשר 40% מהקרן עומדת לפירעון עד ל-2015 והיתרה (60%) ב-2016. כמות ההזמנות המינימלית לביצוע ההנפקה היתה כ-70 מיליון שקל, סכום שאותו החברה הצליחה כאמור לעקוף. הגיוס נערך בהובלת כלל חיתום, ובהשתתפות רוסאריו קפיטל, אנליסט חיתום, מיטב הנפקות, ברק קפיטל ואגוד חיתום.



קבוצת חג'ג' פועלת בתחום קבוצות הרכישה ופעילה מאוד בתחום יזמות הנדל"ן.



ביקושי גבוהים בהנפקת אי.ג'י.אר.אי



ביקושי יתר נרשמו גם בהנפקת חברת הנדל"ן אי.ג'י.אר.אי. החברה מעוניינת לגייס 45 מיליון שקל דרך הנפקה של סדרה חדשה של איגרות חוב (סדרה י"ד). איגרות החוב בהנפקה זו הוצעו למשקיעים המוסדיים במכרז עם ריבית של עד 6.75% לשנה. במכרז התקבלו התחייבויות לרכישת איגרות ב-86 מיליון שקל - כמעט פי שתיים מהסכום המתוכנן לגיוס. גם בהנפקה זו, בשל הביקושם הגבוהים, הריבית למשקיעים המוסדיים ירדה ל-5.7%.



אי.ג'י.אר.אי (יורוקום ג'י.אר.אי לשעבר), היא חברת אחזקות המשקיעה בתחום הנדל"ן ועוסקת בהשקעה בנכסי נדל"ן מניב. החברה נשלטת על ידי יורוקום תקשורת של שאול אלוביץ' ומשפחת ויל. החברה נסחרת בתל אביב לפי שווי שוק של 40 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully