וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשיי ההסתגלות של פרטנר

אמיר טייג

24.2.2011 / 7:08

BenchMarker



>> פרטנר לא הפתיעה את האנליסטים. חברת הסלולר דיווחה אתמול על עוד שנה תזרימית מוצלחת שבסיכומה תוציא לבעלי המניות דיווידנד במזומן של 1.2 מיליארד שקל. החברה גם לא הפתיעה בדיווח על שיפור בהכנסות וברווחיות ועל כך שהפעילות הקווית הבעייתית שלה הפסיקה לדמם. ואולם למרות התוצאות הטובות, פרטנר הפתיעה לרעה את האנליסטים. לראשונה זה שנים רבות, החברה לא סיפקה ולו רמז לגבי יעדי הרווח וההכנסות ל-2011.

התחזיות שמספקות החברות הן החומר שממנו מייצרים האנליסטים את הערכות השווי. מטרת פרסום התחזיות היא לוודא כי האנליסטים אינם סוטים בגדול מהמציאות שאותה רואים מנהלי החברות יום-יום במערכות הניהול. התחזיות הן כלי בידי המנהלים לנהל את ציפיות השוק.



הבחירה להימנע מפרסום תחזיות מצביעה על דבר אחד - החברה מתקשה להתמודד מול הזינוק ברמת הסיכון בשוק הסלולר. דמי הקישוריות ירדו בתחילת השנה - ולא ברור אם החברות יצליחו לחפות על הפגיעה בהכנסות; מפעילים וירטואליים כבר התחילו לזרום לענף - ולא ברור מה תהיה השפעתם על רמת המחירים בשוק, ומפעילי סלולר רביעי וחמישי נמצאים על סף כניסה לשוק - ולא ידוע עד כמה הם יצמצמו את הרווחיות המונופוליסטית הקיימת בו כיום.



נוסף על התהליכים התחרותיים הייחודיים לשוק הישראלי, סובלות חברות הסלולר בישראל ובעולם מאי ודאות לגבי המודל העסקי הישן והטוב שהביא אותן עד הלום. לא ברור עד מתי יוכלו החברות להצמיח את הכנסות התוכן ועד כמה חדירת האינטרנט הסלולרי תפגע בהכנסות המסורתיות שלהן משירותי שיחות והודעות sms.



הזרימה של חברות הסלולר ממעמד של "כל יכולות" לעמדה של "צינורות טיפשים" מתרחשת כאן ועכשיו. קל לנהל את ציפיות שוק ההון בסביבה עסקית שבה הביקוש קשיח והתחרות נמוכה, אבל חוקי המשחק הישנים מאבדים במהירות את הרלוונטיות. שוק הסלולר הופך לשוק מאוים.



דווקא עכשיו המשקיעים זקוקים לתחזיות של החברות. הבחירה של פרטנר למלא פיה מים מעידה כי החברה מתקשה להסתגל לתנאים החדשים. במקום לעזור למשקיעים להתמודד עם הסיכון, פרטנר מעצימה את הפחד ואת התחושה שהסיכון הגבוה עדיין לא מתומחר במחיר המניות. הנהלת החברה, אך גם המשקיעים, צריכים להפנים את המצב החדש בשוק הסלולר - סיכון עסקי גבוה הוא חלק מהחיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully