וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא שומרים על זכויות המאבטחים

צבי זרחיה

24.2.2011 / 8:55

מי שומר על המאבטחים? לפי משרד התמ"ת, היקף הקנסות לחברות אבטחה וניקיון שהפרו זכויות עובדים בארבע השנים האחרונות - 4.4 מיליון שקל, ואולם חצי מהקנסות אינם משולמים

בארבע השנים האחרונות, 2007-2010, הוטלו בישראל רק כ-300 קנסות על מעסיקים בתחום האבטחה, השמירה והניקיון, שהפרו את זכויות עובדיהם. מחצית מהמעסיקים שנקנסו (כ-150) לא שילמו את הקנס - כך מסרה רוית טיכובר ממשרד התמ"ת לוועדת הקליטה של הכנסת בדיון שנערך שלשום.

טיכובר אמרה במסגרת הדיון בנושא עובדי קבלן כי סך הקנסות היה 4.44 מיליון שקל, והקנס הממוצע הוא 14 אלף שקל. לדבריה, בחמש השנים האחרונות חלה עלייה ניכרת במספר התלונות שהתקבלו במשרד התמ"ת על הפרת זכויות עובדים, מ-801 ב-2005 ל-4,607 פניות ב-2010. מרבית הקנסות ניתנו ממשרד התעשייה נמסר כי "בשנים האחרונות חלה עלייה בשיעור הקנסות ובשיעור כתבי האישום שהוגשו על ידי המחלקה המשפטית בתמ"ת". קנסות שלא שולמו מועברים למרכז לגביית כנסות הפועל במשרד המשפטים.

מהמסמך שהכין לדיון מרכז המחקר והמידע של הכנסת עולה כי השכר הממוצע של עובדי קבלן בישראל הוא 4,182 שקל בלבד - מחצית מהשכר הממוצע במשק (8,300 שקל). עו"ד לב שניידר מעמותת צנטוריון הפועלת לשינוי חקיקה, יוזמת פעילות חברתית ומגנה על זכויות עובדי השירות, סיפר כי ברוב חברות השמירה משתכרים כ-21 שקל לשעה והעובדים חוששים לאבד את מקום העבודה, ולכן עובדים ללא חופשות.

יעל וולפנזון, מ"במעגלי צדק" הפועלת לצדק חברתי, טענה כי הוראות החשב הכללי באוצר בעניין שמירה על זכויות עובדי שמירה וניקיון מחייבות, בין היתר, עריכת ביקורת שוטפת על ההתקשרויות עם חברות ניקיון ושמירה, מתן פנסיה לעובדי הקבלן מהיום הראשון וכן אוסרות על קבלת הצעות מכרז במחירי הפסד. יו"ר הוועדה ח"כ דנון (ליכוד) הדגיש כי יעקוב אחרי פעילות החשב הכללי באוצר בנוגע לתמחור המכרזים בשירות המדינה, כדי למנוע מכרזים גירעוניים שיגרמו לפגיעה בזכויות העובדים ולהפרת חוקי המגן.

ח"כ מרינה סולודקין (קדימה) התריעה כי "תחום עובדי הקבלן והשמירה הוא תחום פרוץ. משרד התמ"ת וההסתדרות מרוצים מעצמם, והמדהים הוא שלא יוצאים להפגנות כמו במצרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully