וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך ישפיעו הגראדים על מחירי הנדל"ן בדרום?

חן הלפרן

24.2.2011 / 11:00

מומחי נדל"ן מעריכים: מחירי הקרקעות בדרום לא יושפעו מהתחממות הגזרה. לדבריהם, הנדל"ן פועל לטווח ארוך ולא מושפע מאירועים חד פעמיים. "הזיכרון הישראלי הוא קצר"

נפילת הגראדים אמש (רביעי) בבאר שבע מזכירה נשכחות גם ליזמי הנדל"ן, שחזרו לתקופות בהן הערים הגדולות בישראל עמדו תחת איום מתקפת טילים בשטחן. כיום, במיוחד לאור הביקושים הגבוהים שנרשמים בערים שמחוץ לאזור המרכז, ובראשן באר שבע, נותר לתהות האם החזרה לימי העבר תשפיע גם על מחירי הנדל"ן בעיר.

לדברי יו"ר לשכת המקרקעין בישראל, ארז כהן, אין הרבה ממה להתרגש בכל הנוגע למחירי הקרקעות בעיר. "מחירי הנדל"ן נעים לאט – אין השפעה מיידית", סיפר לוואלה! חדשות. "אם תהיה סדרה של מתקפות, כמו שהיתה בתקופת מלחמת לבנון השנייה באזור חיפה, אולי נראה השפעה על עסקאות מיידיות, אבל ההשפעה על המחירים היא לא ריאלית", אמר.

לדברי כהן, ההשפעה שיש לאיום מתקפת טילים בערים הגדולות נבחנת לפי רבעונים ולא לפי תקופות קצרות יותר. "הזיכרון של הישראלי הוא קצר ואינו מתחשב במתקפה חד פעמית", אמר. לדבריו, במקרים מסוג זה, ההשפעה המיידית יכולה להיות רק על עסקאות בפועל, שבמקרים קיצוניים מתבטלות בשל החשש מחשיפה לטילים.

ירידה במוטיבציה - זה הכל

כהן אינו היחיד שאינו מאמין שמתקפה מסוג זה ישפיע על המחירים. מנכ"ל המכון למחקר וייעוץ אסטרטגי VCELL, המתמחה בהערכות מחירי נדל"ן, מוטי ויזל, סיפר כי "בטווח המיידי לא יקרה דבר". לדבריו, "המציאות מראה שבכל הערים שספגו פגיעות בישראל המחירים רק עלו. במלחמת בלבנון השנייה הייתה תקופת השעיה שלאחריה המחירים טסו לשמיים. וכך גם בפריפריה. זאת עובדה. באשקלון המחירים זינקו גם במקומות שנמצאים במרחק של 20 מטר מנפילות הקסאמים. מי שרוצה לקנות יקנה ומי שלא רוצה לא יקנה, ולא יעזרו איומים ביטחוניים".

ויזל הוסיף והתייחס גם לערי הדרום כמו שדרות ואופקים, שספגו במשך שנים קסאמים. "אם לאורך זמן יהיה סיכון ביטחוני, הדבר יעכיר את מצב רוח המשקיעים אבל גם במקרה של שדרות ואופקים, רק אחרי שנים הייתה השפעה". לדבריו, "בשוק הנדל"ן לא בוחנים אירועים חד פעמיים. לצערו, אם יש רצף ויש חוקיות, של ירי, הדבר יכול להשפיע אבל גם בערים שספגו מתקפה של שנים נרשמת היום עלייה גבוהה במחירים".

"בתקופת מלחמת לבנון השנייה, כשאנשים שהו בבונקרים, לא יצאו לעשות עסקאות במשך חודש-חודשיים של ירידה במוטיבציה, ואחרי זה המשקיעים שכחו הכל וחזרו למסלול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully