וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישי: "יש להגביל בחקיקה את שכר הבכירים"

24.2.2011 / 12:15

יו"ר ש"ס, אלי ישי הודיע כי שרי המפלגה יתנגדו להמלצות ועדת נאמן, לפיהן שכר הבכירים לא יוגבל באופן ישיר. לדברי ישי, "העדר הגבלה הוא צעד אנטי חברתי שלא נתמוך בו"

יו"ר ש"ס השר אלי ישי הודיע היום (חמישי), כי שרי ש"ס יתנגדו בהצבעה שתתקיים ביום ראשון בישיבת הממשלה להמלצות ועדת נאמן על שכר הבכירים בחברות הציבוריות. לדברי ישי, "חובתה של הממשלה, מתוך הידברות, להגביל בחקיקה שכר בכירים בחברות ציבוריות. העדר הגבלה הוא צעד אנטי חברתי שלא נתמוך בו".

דברים אלו מתווספים על תגובתה של ח"כ שלי יחימוביץ' אתמול להמלצות הוועדה, שאמרה כי "ועדת נאמן ניסתה לעשות סינרגיה בין קפיטליזם לסוצאליזם, והתוצאה היא אדיוטיזם". יחימוביץ', שיזמה את הצעת החוק יחד עם ח"כ חיים כץ, אמרה כי "מדובר בתקנות חסרות שיניים שיאפשרו המשך השתוללות בשכר המנהלים על חשבון הציבור".

כמו כן, הצטרף לביקורת נגד המלצות הוועדה יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, שאמר כי "פערי השכר והמעמדות בחברה הישראלית הן מהרעות החולות אשר יכולות לרסק את החברה הישראלית. יש לפעול מיידית בנושא ולא להתמהמה, אך עם זאת אין חובה לעשות זאת דווקא בחקיקה".

לדברי גפני, "אין טעם לחוקק חוק אם יעקפו אותו במתן הטבות שונות לאותם הבכירים, יש לפעול מעשית כדי שהתופעה של שכר הבכירים המופרז תמוגר, וכדי שהמגמה של פערי המעמדות בחברה הישראלית תשתנה".

הנזק שבריסון השכר

אתמול קבעה ועדת השרים לקביעת שכר הבכירים במשק כי "אין להתערב באופן ישיר בגובה השכר בחברות הציבוריות". הוועדה בראשותו של שר המשפטים יעקב נאמן טענה כי "התערבות ישירה אינה מוכרת בעולם ועלולה להביא לנזק העולה על התועלת שבריסון השכר".

"יש לפתור את בעיית שכר הבכירים באמצעות הגברת עצמאות הדירקטורים, הגברת פיקוח הדירקטוריון, שיפור מנגנוני האישור, והסדרת מבנה השכר בחברה הציבורית", נכתב בפרוטוקול הוועדה. "יש ליצור מנגנון שיבטיח כי שכרם של הבכירים ישרת את האינטרס של כלל המשקיעים בחברה, ויתמרץ אותם להביא לתשואות ארוכות טווח בהתאם למדיניות בחברה".

לפי המלצות הוועדה, שיובאו כאמור לאישור הממשלה בתחילת השבוע, חברה ציבורית תחויב בין היתר, "לאמץ מדיניות גמול, שאותה יקבע הדריקטוריון, שמטרתה להשיג את מטרות החברה, ותכלול גם תקרות שכר". היחס המיוחד לדירקטוריון נובע מהתפיסה כי יש לו אינטרס לשלם משכורת פחות מנופחת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully