וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ב-UBS ממליצים להפחית את משקל המניות בתיק עקב הגידול בסיכון העולמי

רם עוזרי

24.2.2011 / 12:57

"עליה של 10 דולר במחיר חבית נפט תפחית התוצר העולמי ב-0.3%; הבנקים המרכזיים יגיבו במדיניות מצמצמת"



מחלקת ההשקעות של ubs, בראשות הכלכלן הראשי ואסטרטג ההשקעות הראשי של הבנק לארי האת'אווי, ממליצים להפחית את משקל המניות בתיק ההשקעות. בשל חוסר הבהירות הנוכחי ומחסור בחלופות להשקעה, ממליצים בבנק בינתיים פשוט לשבת על יותר מזומן בתקופה הקרובה.



בסקירה שפירסם היום, מזהיר האת'אווי מפני העלייה במחירי הנפט בעקבות המתיחות הגוברת וחוסר הודאות במדינות ערב. "עלייה במחיר הנפט, אם היא מתמשכת, מציבה סיכונים לצמיחה הגלובלית ולרווחי החברות", אומר האט'אווי. סימולציות שערכו בבנק הראו כי על עלייה של 10 דולר במחיר חבית נפט תפחית את התוצר העולמי ב-0.3%. עלייה של 20% במחירי המזון מביאה לאפקט דומה.



עליית מחירי הנפט והמזון טומנים בתוכם סכנה נוספת לצמיחה העולמית ולשווקי המניות הגלובליים. "ישנה סכנה שבנקים מרכזיים במדינות מתפתחות, ואולי גם באירופה, יגיבו במדיניות מצמצמת". אומר האת'אווי. העלאת הריבית וצמצום האשראי במשק הגלובלי יביאו כמובן לצינון הצמיחה ולירידה ברווחי החברות. לכן, מסיק האת'אווי, "עד שמחירי הנפט והמזון לא יתייצבו, שוקי המניות לא צפויים להמשיך בעליות".



למרות הסכנות בטווח הקצר, האת'אווי סבור כי המשתנים הבסיסיים של הכלכלה העולמית נותרו חזקים: מומנטום הצמיחה נותר גבוה בארה"ב ובחלקים גדולים מאירופה ובמדינות המתפתחות ומשתני מקרו שיפורסמו בקרוב צפויים לדעתו להיות חיוביים ולספק תמיכה נוספת לשוק.



בשורה התחתונה, קובע האת'אווי, עוד מוקדם להסיק מסקנות באשר לשאלה האם הירידות הצפויות הן תיקון או שמא מדובר בשינוי באסטרטגיית ההשקעות. בבנק החליטו לנקוט בצעד טקטי ולהפחית את המניות הגלובליות, וכן את הנדל"ן, ממשקל יתר למשקל נייטרלי. הזהב ואגרות החוב הממשלתיות אינן אטרקטיביות כתחליף, ולכן ממליצים בבנק להגדיל את אחזקות המזומן בתיק ולחכות להדמנויות להשקעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully