וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מ-1 במארס: שלומי פריזנט - הממונה הזמני על ההגבלים העסקיים

אורה קורן

24.2.2011 / 13:09

הוועדה לבחירת הממונה החלה לפעול רק השבוע למרות שרונית קן הודיעה לפני כמה חודשים על כוונתה לפרוש



שלומי פריזנט, העומד בראש המחלקה הכלכלית של רשות ההגבלים העסקיים, מונה היום על ידי שר התמ"ת, שלום שמחון, לממונה זמני על ההגבלים העסקיים. המינוי יהיה בתוקף עד למינוי הממונה הקבוע. רונית קן, הממונה על ההגבלים העסקיים, תפרוש מתפקידה בסוף החודש.



הוועדה לבחירת הממונה על ההגבלים העסקיים החלה לפעול רק השבוע, אף שקן הודיעה לפני כמה חודשים לשר התמ"ת הקודם, בנימין בן אליעזר, על כוונתה לפרוש מתפקידה.



הועדה בחנה רשימה של כ-30 מועמדים שהביעו עניין להתמודד על התפקיד, חלקם בעלי רקע משפטי ואחרים בעלי רקע כלכלי. 10 מועמדים עליהם הסכימה הוועדה פה אחד זומנו לראיונות אישיים.



תפקיד הממונה על ההגבלים נחשב לאחד החזקים ביותר במגזר העסקי. הממונה מופקד על שמירה וקידום התחרות במשק, וכל עסקה של מיזוגים ורכישות העולה על 25% מהחברה הנרכשת צריכה לקבל את אישורו.



חוקי הריכוזיות בישראל ובעולם מתייחסים בעיקר לריכוזיות ענפית. עם זאת, באחרונה נדרשות רשויות הגבלים ותחרות בעולם ובישראל לבחון גם את השפעת העסקות על מגוון רחב יותר של פעילויות, החורגות מענף אחד.



נוכח הגברת הריכוזיות הכלל משקית, המתבטאת באחזקות גדולות של פעילות במשק על ידי מספר מצומצם של אנשי עסקים, יצטרך הממונה החדש לגלות גמישות ולמתוח את גבולות סמכותו גם לתחרות כלל משקית. קן חברה בוועדה לבחינת הריכוזיות במשק, שהוקמה על ידי ראש הממשלה, בנימין נתניהו. הממונה החדש יחליף אותה בוועדה ויוכל לנצל את המסגרת כדי לקדם הוראות או חקיקה שיסייעו לו בקידום בפועל של הגברת התחרות הכלל משקית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully