וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישג להסתדרות: 4,000 עובדי קופת חולים מאוחדת הצטרפו אליה והקימו ועד

חיים ביאור

24.2.2011 / 13:08

עובדי המאוחדת מצטרפים ל-30 אלף עובדי שירותי בריאות כללית המאוגדים בהסתדרות



מעל שליש מעובדי קופת חולים מאוחדת החליטו להצטרף להסתדרות ולהקים ועד עובדים. משמעות הדבר, על פי החוק, היא שההסתדרות הפכה לארגון היציג של כלל עובדי המאוחדת.



יו"ר אגף התאגדות עובדים, עו"ד שי תקן, הודיע על כך היום לממלא מקום מנכ"ל המאוחדת, הרב ירחמיאל בויאר. תקן ביקש שהנהלת הקופה תיכנס עמו למשא ומתן לחתימה על הסכם שכר קיבוצי שייקבע מחדש את שכרם ויסדיר את שאר תנאי העסקתם.



קופת חולים מאוחדת, המעסיקה 4,000 רופאים, אחיות, עובדים פארא רפואיים ואנשי מינהלה, מבטחת כמיליון איש. העובדים החליטו להתאגד בהסתדרות בעקבות הממצאים הקשים על הקופה הכלולים בדו"ח מבקר המדינה שהביאו להתפטרותו של המנכ"ל שמואל מועלם.



היו"ר החדש של הוועד, שלה ונטורה-אשכנזי, אמרה כי הזעזועים בהנהלת המאוחדת יצרו חוסר ודאות לגבי מעמדם של העובדים "והדבר הנכון ביותר לעשות היה להתאגד במסגרת ארגון העובדים החזק ביותר”.



עובדי המאוחדת מצטרפים בכך ל-30 אלף עובדי שירותי בריאות כללית המאוגדים בהסתדרות. לעומת זאת, עובדי קופת חולים מכבי אינם מאוגדים והם אינם מיוצגים על ידי ועד. באחרונה הצטרפו להסתדרות עשרות קבוצות עובדים המונות יחד כ-40 אלף איש ובהן עובדי סנפרוסט, בייגל-בייגל, אגד תיור, ישרכארט, בנק דיסקונט למשכנתאות, ויזה כ.א.ל. ומחסני חשמל.



לדברי תקן, ההתאגדות של עובדי המאוחדת בהסתדרות החלה לאחר שכמה עובדים פנו ליו"ר ההסתדרות עופר עיני, והוא רתם למהלך את האגף להתאגדות עובדים בהסתדרות. "לראשונה גם לעובדי המאוחדת תהיה נציגות אותנטית וחוקית שתייצג את אינטרס העובדים מול ההנהלה", אמר תקן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully