וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעלות מעלה את דירוג האג"ח של צים: אין חשש לכשל פירעון עד הטווח הבינוני

יורם גביזון

24.2.2011 / 13:25

העלאת הדירוג משקפת את מגמת השיפור בביצועים התפעוליים של החברה והשיפור המתמשך ברמת הנזילות שלה



חברת הדירוג מעלות s&p העלתה את דירוג איגרות החוב של חברת צים מקבוצת . מעלות העלתה את הדירוג מ +bb ל bbb-, כלומר בדרגה אחת, עם תחזית דירוג יציבה. מעלות העלתה בספטמבר 2010 את דירוג אג"ח החברה ב-4 דרגות מ-b ל-bb פלוס.



מעלות מסבירה שהעלאת הדירוג משקפת את מגמת השיפור בביצועים התפעוליים של החברה והשיפור המתמשך ברמת הנזילות שלה, בעיקר הודות לקצב המואץ של יצירת תזרים מזומנים ב-2010 ולמימוש נכסים. השיפור התפעולי הגיע מהר מכפי שצפתה מעלות ונבע משינוי כלל ענפי. השיפור בא לידי ביטוי בעלייה חדה בתעריפי ההובלה הימית במכולות. מעלות מציינת שרמת המינוף של צים נותרה גבוהה מאוד שכן החברה פורעת חובות בקצב איטי ועדיין מבצעת השקעות. היות שהסדר חובה של חברה שגובש בסוף 2009 התמקד בדחיית פרעונות ללא מחיקת חובות, נותר מבנה המאזן של צים חלש וממשיך להיות שיקול מרכזי בדירוג הנוכחי.



צביקה בוימר ויובל טורבטי, אנליסטים במעלות, מדגישים כי אינם מוטרדים מתרחיש של כשל פירעון בטווח הקרוב עד הבינוני.



צים דיווחה לראשונה מתחילת 2009 על רווח תפעולי תזרימי (ebitda) חיובי של 200 מיליון דולר בינואר ספטמבר 2010 לעומת ebitda שלילי של 425 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2009. מעלות מעריכה שביצועיה התפעוליים של החברה היו טובים גם ברבעון הרביעי של 2010 ויתייצבו ב-2011.



בוימר וטורבטי אינם מעריכים עם זאת שהתוצאות ב-2011 ימשיכו את המגמה שהסתמנה ברבעון השלישי של 2010 שהיה חריג בעוצמתו. ציפיות אלו מבוססות על הערכה שענף התובלה הימית במכולות יתייצב ב-2011 ויאפשר לשמר את המגמה החיובית בביצועיה התפעוליים ולחזק את הפרופיל הפיננסי שלה.



להערכתם, רמת הנזילות של צים מספקת ונשענת על יתרות גבוהות של מזומן. מעבר החברה לתזרים חיובי החל ברבעון השני של 2010 ביסס את רמת הנזילות הנוכחית ולהערכת מעלות תישמר מגמה זו גם במחצית הראשונה של 2011. יתרות המזומנים של צים בתוספת העודף הצפוי בתזרים המזומנים מפעילות השוטפת יספיקו לכיסוי פרעונות החוב ולהשקעות הצפויות ב-2011.



מעלות מציינת כי בנוסף למקורותיה העצמאיים עומדת לרשות החברה רשת ביטחון של 100 מיליון דולר שניתנה בחלקים שווים על ידי החברה האם וקבוצת עופר ששולטת בה. מעלות מעריכה שצים לא תזדקק לרשת הבטחון בעתיד הקרוב ושאף תשכיל לשמור ולשפר את יחס כיסוי החוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully