וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הצמיחה באשראי הבנקאי לעסקים על חשבון שוק האג"ח תטיב עם הבנקים; רכשו מניות הפועלים ולאומי"

ערן אזרן

24.2.2011 / 13:46

מחלקת המחקר של מיטב: "המשקיעים יעדיפו דירה בארה"ב על פני דירת השקעה ישראלית עם ארבעה כיווני טילים"



שנה עברה מאז שוועדת חודק הגישה את המלצותיה בנוגע לשוק האשראי החוץ בנקאי למשרד האוצר, והמגמה להסיט את גיוסי האשראי משוק ההון לבנקים ניכרת בשוק. גם בבית ההשקעות מיטב זיהו את המגמה, ובנייר עמדה שפירסמה היום מחלקת המחקר של בית ההשקעות, טוענים כלכלניה שצבירת נתח האשראי עתידה להטיב עם מצב הבנקים ועל כן ממליצים להשקיע במניותיהם.



"נראה שהתחרות הגוברת בענף מתחילה להגביל את רמת הרווחיות, כפי שמשתקף מהדו"חות לרבעון הרביעי של 2010 של בנק לאומי למשכנתאות", נכתב. "מסיבה זו, מנוע הצמיחה באשראי צפוי לעבור לאשראי העסקי, שיגדל על חשבון שוק האג"ח הקונצרני".



במיטב ממליצים להשקיע במיוחד בשני הבנקים הגדולים החולשים על מרבית האשראי העסקי במשק – הפועלים ולאומי - שצפויים ליהנות מהגידול בתחום. "עדיף לרכז את החשיפה למגזר הבנקאות דרך שני הבנקים הגדולים ולא צריך לתור אחרי השקעות בבנקים בינוניים-קטנים".



גם מבחינת רמת התמחור, מציינים במיטב כי שני הבנקים הגדולים נסחרים במכפילים נוחים. לדבריהם, מחירי היעד למניות הבנקים משקפים אפסייד גבוה יותר לבנקים הגדולים לעומת הבנקים הקטנים. "השקלול של תמחור נוח ביחד עם פרופיל צמיחה משופר מביא אותנו להעלות את ההמלצה שלנו ללאומי ל'קניה' מ'תשואת יתר' ולהוריד את ההמלצה למזרחי מ'קניה' ל'תשואת שוק'. מחירי היעד ללא שינוי".



כמו כן מציינים במיטב כי הם צופים שהבנקים הגדולים יובילו חלק מהסינדיקטים לפיתוח תשתיות האנרגיה של המדינה ולכן ב-2011 וב-2012 הבנקים הגדולים עשויים להראות צמיחה גבוהה באופן משמעותי בתיקי האשראי מאשר הבנקים הבינוניים.

סיפור של אתמול - משכנתאות



במיטב מציינים שבשנים 2010-2008 תחום המשכנתאות הוביל את הצמיחה באשראי הבנקאי. עם זאת, הם מעריכים שהעלאות הריבית התכופות של בנק ישראל בנוסף לרמות המחירים הגבוהות של הדירות יגבילו את שיעורי הצמיחה בתחום המשכנתאות ב-2011.



"כמו שהמשבר הפיננסי מעבר לים ב-2008 דחף את המשקיעים לחפש אלטרנטיבות השקעה כחול-לבן בדמות דירות להשקעה, האירועים הגיאו-פוליטיים האחרונים יגבירו, ככל הנראה, את האטרקטיביות של השקעות בחו"ל. במצב הנוכחי נראה שמשקיעים לא ימהרו להעדיף דירת השקעה ישראלית עם ארבעה כיווני טילים על פני דירה זולה יותר בארה"ב", נכתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully