וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ כץ: אגיש מחדש את הצעת החוק להגבלת שכר הבכירים; אורון: "שר המשפטים הפגין נאמנותו להון"

צבי זרחיה

24.2.2011 / 14:07

ש"ס נגד המלצות נאמן: דורשת להגביל שכר הבכירים בחקיקה



ח"כ חיים כץ (ליכוד) הודיע שיעלה מחדש לוועדת השרים לחקיקה את הצעת החוק להגבלת שכר הבכירים בחברות הציבוריות שאותה הגיש יחד עם ח"כ שלי יחימוביץ' (עבודה). הצעת החוק קובעת ששכרו של העובד הבכיר בחברה ציבורית לא יעלה על פי 50 משכרו של עובד בחברה המועסק בשכר הנמוך. כץ אמר ל-themarker: "נעשה לובינג אצל שרי הממשלה ונפעל לגייס רוב בעד הצעת החוק".







הצעת החוק אמורה היתה להעלות להצבעה בוועדת השרים לחקיקה בסוף מארס 2010. כץ ויחימוביץ' העריכו אז שצפוי לה רוב אך ברגע האחרון מנעו ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר המשפטים, יעקב נאמן, את ההצבעה וסיכמו על הקמתה של ועדת שרים שתבחן את הסוגייה.



יו"ר ש"ס, השר אלי ישי, יצא היום נגד המלצות ועדת נאמן לשכר הבכירים. ישי אמר כי "חובתה של הממשלה מתוך הידברות להגביל בחקיקה שכר הבכירים בחברות הציבוריות. היעדר הגבלה הוא צעד אנטי חברתי שלא נתמוך בו". לדברי ישי, "בחברות הציבוריות חובה חברתית מהמעלה הראשונה היא להגביל את השכר מתוך הידברות ושיח".



יו"ר מרצ, ח"כ חיים אורון, אמר כי "שכר הבכירים בישראל מבטא קריסה נורמטיבית ותרבות של חמדנות. למספרים המופרכים הנקראים באירוניה שכר אין כל קשר לביצועים כלכליים ולמדיניות סבירה של תגמול. שר המשפטים יעקב נאמן המחיש באורח צפוי את נאמנותו להון המופלג".



אורון אמר כי בהיעדר ריסון עצמי של החברות וראשיהן, אין ברירה למחוקק אלא להתערב בנושא אף שהוא עצמו לא מתלהב מהתערבות של המחוקק. אורון הגיש בעבר הצעת חוק שלפיה שכר הבכירים במגזר הציבורי ייקבע לפי מכפלות של השכר הממוצע במשק או שרמת שכרו לא תעלה על רמת שכר של שופט בבית המשפט העליון - כ-50 אלף שקל. בחודש הבא יפרוש אורון מהכנסת בלא שהליך החקיקה של הצעת החוק שלו יקודם בשל התנגדות הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully