וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המיזוג בין פורשה לפולקסווגן עשוי להידחות עד 2012; מניית פורשה נופלת ב-7%

סוכנויות הידיעות

24.2.2011 / 14:28

המיזוג המתוכנן יידחה בשל חקירה בגרמניה נגד בכירים לשעבר בפולקסווגן, בחשד שביצעו הונאה



המיזוג המתוכנן של פורשה ופולקסווגן עשוי להידחות עד 2012, בשל חקירה בגרמניה בחשד שמנכ"ל וסמנכ"ל פורשה לשעבר הגישו הצהרות כוזבות על מצבה של החברה וסיכנו את קיומה - כך הודיעה היום פורשה. מניית החברה נופלת כעת ב-7% בפרנקפורט, הירידה החדה ביותר שלה מזה 19 חודשים. פולקסווגן יורדת ב-2%.



פורשה ופולקסווגן הסכימו להתמזג באוגוסט 2009, לאחר ניסיון כושל של פורשה לרכוש את פולקסווגן, הגדולה ממנה בהרבה, אולם המיזוג התעכב בשל חקירות ותביעות בארה"ב ובגרמניה נגד פולקסווגן ובשל החקירה נגד בכירי פורשה. היום הודיעה פורשה כי ההליכים המשפטיים מסובכים מהצפוי וכי המיזוג ככל הנראה יידחה עד השנה הבאה. פורשה הוסיפה כי היא מאמינה שהמיזוג ייצא לפועל.



הרשויות בגרמניה חוקרות את מנכ"ל פורשה לשעבר, ונדלין וידקינג, ואת סמנכ"ל הכספים של החברה לשעבר, הולגר הרטר, כמו גם לשלושה עובדים נוספים מיחידת הפיננסים של פורשה, בחשד שנקטו בצעדים שסיכנו את קיומה של יצרנית הרכב, בהם הגשת הצהרות כוזבות במהלך שיחות עם בנקים על יכולת המימון של החברה. "החקירות נראות סבוכות וארוכות במיוחד ובהחלט לא יושלמו עד סוף השנה", אמרה היום התביעה הגרמנית.



פולקסווגן הודיעה באוקטובר האחרון כי המיזוג יידחה ל-2011 בעקבות תביעות נגדה ונגד פורשה בארה"ב. קרנות גידור בארה"ב הגישו ערעור בחודש שעבר על פסיקה בארה"ב שדחתה את תביעותיהם כי פורשה הונתה את המשקיעים כשרכשה מניות בפולקסווגן ב-2008 ועלתה להם יותר מ-2 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully