וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי מרוויח מהזינוק במחירי הנפט?

רם עוזרי

24.2.2011 / 15:50

במריל לינץ' ניתחו את נתוני הרווחיות של מגזרי הייצור השונים בעקבות העלייה במחירי הנפט. מהניתוח עולה כי המרוויחים הגדולים סקטור החיפושים והמכרות. המפסידים - יצרני המכוניות

מאז שנת 1973, שנת משבר הנפט העולמי, עבר העולם עוד 10 משברים בסדרי גודל קטנים יותר שהתבטאו בשוק למחירי הזהב השחור. על רקע העליות החדות במחירים, שנרשמות בימים האחרונים בשל האירועים בלוב ובשאר מדינות ערב, בדקו במחלקת המחקר של מריל לינץ' אירופה אילו מגזרים מרוויחים ואילו מפסידים מעלייה חדה במחירי הנפט.

על פי נתוני מריל לינץ', 3 הסקטורים שהרוויחו הכי הרבה מעלייה במחירי הנפט היו סקטורי המכרות, סקטור הגז והנפט וסקטור התוכנה ושירותי המחשב. הרווחים בסקטורים אלו עלו בתקופות שאחרי עליית מחירי הנפט ב-15%, 13% ו-8% בהתאמה.

הסקטורים שביצועיהם נפגעו ביותר באותן תקופות היו יצרני המכוניות (-11%), סקטור מוצרי היוקרה (-6%) וסקטור התיירות (-4%). עוד מוסיפים במריל לינץ כי רוב מגזרי הקמעונות לא מתפקדים היטב בזמנים של עליות מחירי נפט. במשבר הנוכחי, אומרים בבנק, האפשרות של המשווקים לגלגל את עליות המחירים לצרכן מוגבלת ביותר. לכן, ממליצים במריל לינץ' לצמצם את החשיפה לסקטור.

במריל לינץ מדגישים שלא כל משברי הנפט דומים. השפעתם תלויה בסביבת האינפלציה, במקור הזעזוע (היצע או ביקוש), ובתקופה האחרונה גם בהשפעה על הביקושים של תוכנית ההרחבה הכמותית של הבנק הפדרלי האמריקאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully