וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל העלייה במחיר הנפט - הדלק צפוי להתייקר השבוע

העלייה במחירי הנפט בעולם, שזינקו לאחרונה בצל חוסר הוודאות במעצמת הנפט - לוב, צפויה להביא השבוע לעלייה של לפחות 17 אגורות במחירו של ליטר בנזין

הפאניקה בעולם בעקבות המתרחש בעולם הערבי ובמעצמת הנפט לוב, שכבר הספיקה להקפיץ את מחיר הנפט, צפויה להביא השבוע לעלייה במחיר הדלק בישראל. עקב הזינוק במחירי הנפט צפויה עלייה של סביב 30 אגורות לליטר.

העלייה המדוברת, שטרם קיבלה אישור מידי משרד התשתיות, תתרחש, ככל הנראה, עקב עליות מחיר חבית הנפט ובעקבותיה עדכון מחירי הנפט. כזכור, ראש הממשלה הפחית ממחירו של ליטר בנזין לפני כשבועיים ב-23 אגורות כתוצאה מהלחץ הציבורי שדרש הקלה במחירי מוצרי היסוד. כאמור, באם יעלה המחיר, נאלץ לשלם סביב 7.30 שקלים לליטר.

ההנחה כי מחיר הבנזין יעלה, מתבססת על הזינוק בימים האחרונים במחירה של חבית הנפט הגולמי, שבעקבות האירועים בלוב עלה בכמעט 10% למעל ל-100 דולר לחבית וכבר הספיקה לגעת בשיא של שנתיים וחצי.

העלייה הצפויה תתרחש על מחיר הדלק שמשלמות חברות הדלק לבתי הזיקוק ולא על המס המוטל עליו מצד המדינה. מחיר זה נקבע בסוף כל חודש באמצעות נוסחה המשקללת את עסקות הבנזין האחרונות שבוצעו בחמשת הימים האחרונים של החודש באזור הים התיכון, שער הדולר העדכני, עלויות הביטוח, הדלק ואחזקת המלאי. המחיר עומד כיום על 2.47 שקלים, אך כאמור, מחיר זה צפוי לעלות ונותר רק להמתין ולראות בכמה בדיוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully