וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשקיעים נמלטים לפרנק השווייצי - רושם שיא מול המטבע האמריקאי

נמרוד הלפרן

24.2.2011 / 18:10

הדולר בשפל של 3 שבועות מול היורו; אנליסט: "בעבר הדולר היה מתחזק כשהיה מתח גיאו-פוליטי"



הפרנק השווייצי מתחזק לרמתו הגבוהה מעולם מול הדולר, והין היפני מזנק בקרוב ל-1% מול המטבע האמריקאי - זאת לאחר שהמשקיעים בשוקי המט"ח בעולם חיפשו מקלט במטבע השווייצי ועל רקע האירועים בלוב.



הפרנק השווייצי מתחזק ב-0.5% מול הדולר לרמה של 0.928 פרנקים לדולר, לאחר שמוקדם יותר כבר עלה לרמה של 92.38 פרנקים לדולר - שערו הגבוה מעולם מול המטבע האמריקאי. הין היפני מתחזק ב-0.9% מול הדולר לרמה של 81.83 ין לדולר.



מול היורו, נחלש הדולר ב-0.3% לרמה של 1.379 דולרים ליורו - שיא של שלושה שבועות. הדולר מתחזק ב-0.5% מול הליש"ט לשער של 1.6124 דולרים לליש"ט. מדד הדולר של ice, העוקב אחרי שער הדולר מול המטבעות של שש שותפות סחר גדולות של ארה"ב - בהן היורו, הין והליש"ט - יורד ב-0.3%.



"הין והפרנק השווייצי צפויים להמשיך להיות המקלטים המועדפים על המשקיעים", אמר מרק צ'נדלר, ראש אסטרטגיית מטבע בחברת בראון ברדרס הרימן, בראיון לאתר חדשות הפיננסים מרקטווץ'.



"אם הדולר לא יתחיל להתחזק זו תהיה ראייה למצב הדולר, אם לוקחים בחשבון שבשנים האחרונות הדולר נחשב למקלט עבור המשקיעים בכל פעם שהיתה מתיחות גאופוליטית", כתב אסטרטג המטבע והאג"ח סטיבן בארו מסטנדרד בנק בדו"ח למשקיעים.



אסטרטגים אחרים ציינו כי היחלשות הדולר, לפחות מול היורו והליש"ט, נובעת מכך שהבנקים המרכזיים של אירופה ובריטניה צפויים להתחיל להעלות את הריבית מוקדם יותר מאשר הבנק הפדרלי בארה"ב - מהלך שיגדל עוד יותר את פער הריבית ביניהן לבין הריבית בארה"ב, הנמצאת ברמה כמעט אפסית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully