וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערב הסעודית נחלצת לעזרה: מנהלת מגעים עם חברות נפט באירופה לגבי הגדלת התפוקה

סוכנויות הידיעות

24.2.2011 / 19:50

גורם סעודי בכיר אמר כי מתקיימות "שיחות פעילות" עם בתי זיקוק באירופה, כך דיווח "פייננשל טיימס"



ערב הסעודית מנהל "שיחות פעילות" עם חברות נפט מאירופה לגבי הגדלת תפוקתה כדי לפצות על הירידה בתפוקת לוב, כך דיווח היום העיתון "פייננשל טיימס". גורם סעודי בכיר שביקש לשמור על עילום שם אמר לטיימס כי ערב הסעודית מבררת "מה איכות וכמות הנפט שרוצים בתי הזיקוק באירופה".



"נכון לעכשיו, יש שיחות פעילות כדי ליישם את הצעדים הנדרשים", הוסיף הבכיר הסעודי. הטיימס דיווח עוד כי סוחרים בשוקי הנפט ציינו כי השיחות מצביעות על כך שערב הסעודית החלה להבין כי המשבר הפוליטי בלוב הפך כעת למשבר באספקת הנפט, וכי הממלכה נדרשת לפעול במהירות ובהחלטיות כדי למנוע מנסיקת מחיר הנפט לפגוע בהתאוששות הכלכלה העולמית.



העימותים בלוב, יצרנית הנפט השלישית בגודלה באפריקה, דחפו את מחיר הנפט הגולמי לעליות זה היום השישי ברציפות, ומחיר חבית נפט מסוג ברנט בלונדון התקרב ל-120 דולר לחבית - שיא של 30 חודשים. לוב מייצרת 1.6 מיליון חביות נפט ביום, ומייצאת את מרביתו לאירופה.



מתקני נפט חיוניים בראס לאנוף ומארסה אל-ברגה, ממזרח לבירה טריפולי, נשמרים בידי כוחות המתקוממים, דיווחו היום תושבים בלוב על רקע איומיו של שליט לוב, מועמר קדאפי, לפגוע במתקני הנפט במדינה.



העיר זאוויה, אשר תושביה הצטרפו להתקוממות, הותקפה על ידי כוחות הנאמנים לקדאפי, ולפי דיווחים לפחות עשרה בני אדם נהרגו ויותר מ-150 איש נפצעו. ההתקפה היא חלק מניסיון של משטרו של קדאפי להדוף את האופוזיציה שכבר השתלטה על חלקים נרחבים במזרח המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully