וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוכנות האנרגיה הבינ"ל: היצע הנפט בעולם ירד ב-750 אלף חביות ליום; מלאי החירום יספיק ל-145 ימים

סוכנויות הידיעות

24.2.2011 / 21:34

הודעת הסוכנות באה על רקע ירידה באספקת הנפט מלוב בעקבות העימותים בין המפגינים לבין כוחותיו של קדאפי



סוכנות האנרגיה הבינ"ל (iea) העריכה היום כי היצע הנפט בשווקים העולמיים ירד ב-500 אלף עד 750 אלף חביות ביום. הסוכנות ציינה כי הכמות מהווה פחות מ-1% מהצריכה הגלובלית.



הודעת הסוכנות באה על רקע ירידה באספקת הנפט מלוב בעקבות העימותים בין המפגינים למען דמוקרטיה לבין כוחותיו של השליט מועמר קדאפי. הסוכנות מסרה כי מתנהלים מגעים עם ארגון אופ"ק וכי לרשות המדינות החברות בסוכנות מלאי נפט חירום שיספיק לתקופה של 145 יום.



מוקדם יותר היום דיווח העיתון "פייננשל טיימס" כי ערב הסעודית מנהלת מגעים עם חברות נפט מאירופה לגבי הגדלת תפוקתה כדי לפצות על הירידה בתפוקת לוב. גורם סעודי בכיר שביקש לשמור על עילום שם אמר לטיימס כי ערב הסעודית מבררת "מה איכות וכמות הנפט שרוצים בתי הזיקוק באירופה". "נכון לעכשיו, יש שיחות פעילות כדי ליישם את הצעדים הנדרשים", הוסיף הבכיר הסעודי.



העימותים בלוב, יצרנית הנפט השלישית בגודלה באפריקה, דחפו את מחיר הנפט הגולמי לעליות זה היום השישי ברציפות, ומחיר חבית נפט מסוג ברנט בלונדון התקרב ל-120 דולר לחבית - שיא של 30 חודשים. לוב מייצרת 1.6 מיליון חביות נפט ביום, ומייצאת את מרביתו לאירופה.



מתקני נפט חיוניים בראס לאנוף ומארסה אל-ברגה, ממזרח לבירה טריפולי, נשמרים בידי כוחות המתקוממים, דיווחו היום תושבים בלוב על רקע איומיו של שליט לוב, מועמר קדאפי, לפגוע במתקני הנפט במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully