וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה מקיים התייעצויות עם סרקוזי וקמרון לגבי אפשרות של הטלת עיצומים על לוב

סוכנויות הידיעות

24.2.2011 / 22:44

נשיא ארה"ב: "נצליח להתגבר על הפגיעה באספקת הנפט עקב האירועים בלוב"



נשיא ארה"ב, ברק אובמה, ושר האוצר של ארה"ב, טימותי גייתנר, התייחסו היום לאפשרות של שיבושים באספקת הנפט העולמית עקב העימותים בלוב, יצרנית הנפט השלישית בגודלה באפריקה. בה בעת, מקיים אובמה התייעצויות עם מנהיגי צרפת ובריטניה לגבי אפשרות של הטלת עיצומים על לוב.



"אני חושב שנצליח להתגבר על המצב בלוב", אמר אובמה בישיבה הראשונה של המועצה לתעסוקה ותחרותיות בארה"ב. גייתנר אמר באותה ישיבה כי מלאי הנפט הגדולים בעולם צפויים לסייע במקרה של שיבושים כלשהם באספקת הנפט.



אובמה התייחס גם לאפשרות של התגברות האינפלציה ואמר כי חברות בארה"ב אינן צריכות להיות מודאגות מכך אם בכוונתן להרחיב את עסקיהן. "איננו עדים למגמה על בסיס רחב של התגברות האינפלציה", אמר.



אובמה ונשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, שוחחו היום בטלפון והוציאו הודעה משותפת בה קראו להפסקת האלימות כלפי אזרחים בלוב. מוקדם יותר היום מסר הבית הלבן כי אובמה מתכוון לשוחח עם סרקוזי ועם ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון, כדי לדון באפשרות של הטלת עיצומים על לוב.



סוכנות האנרגיה הבינ"ל (iea) העריכה היום כי היצע הנפט בשווקים העולמיים ירד ב-500 אלף עד 750 אלף חביות ביום. הסוכנות ציינה כי הכמות מהווה פחות מ-1% מהצריכה הגלובלית. הודעת הסוכנות באה על רקע ירידה באספקת הנפט מלוב בעקבות העימותים בין המפגינים למען דמוקרטיה לבין כוחותיו של השליט מועמר קדאפי. הסוכנות מסרה כי מתנהלים מגעים עם ארגון אופ"ק וכי לרשות המדינות החברות בסוכנות מלאי נפט חירום שיספיק לתקופה של 145 יום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully