וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להיות ג'וני דפ

אליחי וידל

25.2.2011 / 7:08

אחרי שתצאו מהקרנת הסרט "ראנגו" בדיבובו של ג'וני דפ, תוכלו לחזור לפייסבוק ולשחק שם את בן דמותו המצוירת. את הפרחים והתודות על ההתמכרות החדשה תוכלו לשלוח למשרדי חברת פנטקטיקס הישראלית בירושלים, שמקימה עבור אולפני פרמאונט עולמות משחקים וירטואליים



>> כמו שאין זמר מצליח בלי יומן תלמיד בכיכובו, כפי שאין סרט אנימציה בלי בובות פעולה בדמות גיבוריו - כך מעכשיו גם לא יהיה שובר קופות הוליוודי בלי עולם משחקים סביבו באינטרנט. זוהי לפחות התוכנית באולפני פרמאונט, שמטרתה לכבוש עוד נתח מקהל הצופים וכספם.

מי שתעזור לאולפן ויעשה את העבודה הטכנית מאחורי הקלעים היא חברת הסטארט-אפ הישראלית הקטנה פנטקטיקס, שמתמחה בהקמת עולמות וירטואליים למשחקים באינטרנט.



כשאולפן הוליוודי מחליט להטיל לשוק דמות חדשה, מתוך ראייה לטווח ארוך וכוונה להציבה במרכזם של כמה סרטי המשך, המפיקים חייבים לתכנן מראש גם את האסטרטגיה שלהם, שתבטיח אחיזה בצופה לאורך זמן.



אחת הדרכים היעילות לגרום לצופים להזדהות עם הדמות ולשמור אתה על קשר היא משחקי מחשב. בפרמאונט הבינו שלא כל קהל היעד שלהם מסוגל להוציא כמה עשרות דולרים על משחקי מחשב וקונסולות - והחליטו לייצר גם עולמות וירטואליים של סרטים בהפקתם באינטרנט.



לשמחתה של תעשיית משחקי המחשב הישראלית בחר פרמאונט בפנטקטיקס, שהוקמה ב-2006 בתמיכת קרן ההון סיכון jvp, ומנוהלת על ידי היזמים סם גלסנברג וירון לייפנברג. לחברה משרדים ברובע המדיה של jvp בירושלים, וכן בתל אביב, בניו יורק ובלוס אנג'לס.



לפני כשבועיים הודיע פרמאונט כי חתם על הסכם ארוך טווח עם פנטקטיקס, שלפיו החברה הישראלית תקים ותנהל עולמות משחק לכמה מלהיטיו הקולנועיים המתוכננים של האולפן בשנים הקרובות. הראשון מאלה יהיה סביב סרט האנימציה "ראנגו", בדיבובו של ג'וני דפ, שיוקרן בישראל באפריל.



חיבור של הצרכן למותג הקולנועי



תעשיית הבידור ההוליוודית רואה בשנים האחרונות כיצד מכונת המזומנים שלה מדממת לטובת האינטרנט. אחרי תקופה של הלם והכחשה הבינו בתעשייה שאם ברצונם לפצות על אובדן ההכנסות הזה, כדאי להם לשאוב את הכסף שאבד בחזרה מהמדיום.



באולפני הקולנוע יודעים לספור את הצופים המגיעים לבתי הקולנוע ולכל היותר לפלח אותם לפי גיל. עכשיו, בזכות השימוש האינטנסיבי בפייסבוק ורשתות חברתיות אחרות, הם מקווים לדעת הרבה יותר על הלקוחות שלהם - מה הם אוהבים, מי החברים שלהם, היכן הם מבלים ועל מה הם מבזבזים את דמי הכיס. פנטקטיקס, באמצעות העולמות הווירטואליים שהיא יוצרת, תספק לאולפנים את הממשק בין הסרט לבין הרשתות החברתיות.



"בהוליווד, כשבונים עולם כזה, ההסתכלות היא לטווח של שנתיים קדימה ויותר", אומר לייפנברג, "כשלאורך כל התקופה הזאת מפוזרים אירועים הקשורים למסחור המותג. חלקם מתקיימים בסביבת האינטרנט - כמו השקת העולם הווירטואלי - אך נקודות ציון אחרות מתקיימות גם בעולם האמיתי, כמו השקת סדרה של בובות צעצוע בדמות גיבורי הסרט".



המטרה המשותפת של כל הפעילויות האלה, מסביר לייפנברג, היא ליצור חיבור ומעורבות של הצרכן למותג הקולנועי. "האינטרנט זה תעשיית הבידור של הדור החדש. הגולשים חיים בתוך הדפדפן ומתקשרים עם החברים שלהם באמצעות הרשתות החברתיות, ולכן חשוב להשאיר אותם בתוך המסגרת הזאת", הוא אומר.



"עולמות המשחק הווירטואליים שנבנה עבור פרמאונט מצד אחד לא דורשים התקנת תוכנה כבדה או תוספים מיוחדים, ומצד שני מספקים לגולש עולם עשיר בטכנולוגיה, הקרובה לאנימציית תלת-ממד.



"ההמרה של הדמויות מתוך הסרט למשחק שלנו התבצעה בתהליך צמוד עם האולפנים בהוליווד. קיבלנו את התסריט ואת האנימציה של הגיבורים, והצוות שלנו בלוס אנג'לס עבד מול אנשי ההפקה. חלק מהמשחקים שהדמויות משתתפות בעולם הווירטואלי שלנו נלקחו היישר מתוך העלילה, אבל משימות אחרות הן פרי הדימיון של אנשי פנטקטיקס, שקיבלו חותמת כשרות מהאולפנים.



לדברי לייפנברג, "הגולשים נכנסים לעולם הווירטואלי בעקבות הצפייה בסרט, או אפילו לקראת צאתו לאקרנים. הם מתוודעים לדמויות, מתמכרים, ומבטאים עצמם דרך המשחק. במקביל - אף שהמשחק הוא סוג של רשת חברתית, שבה כל שחקן יוצר לעצמו אווטאר ויכול לתקשר באמצעותו עם שחקנים אחרים שנמצאים אונליין בעולם - אנו גם מתחברים לפייסבוק ודרך האתר מאפשרים לחברים להתחבר לעולם הווירטואלי. האפליקציה של 'ראנגו', למשל, לפייסבוק כבר מוכנה וממתינה להשקת הסרט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully