וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר המשפטים לשעבר של לוב: "קדאפי מאבד שליטה; עלול להשתמש בנשק ביולוגי וכימי"

סוכנויות הידיעות

25.2.2011 / 9:12

השר מוסטפא עבד אל-ג'ליל, שהתפטר בעקבות המהומות, אמר כי "קדאפי ישרוף את כל מה שישאיר אחריו"



שר המשפטים לשעבר של לוב הזהיר אתמול כי שליט לוב, מועמר אל-קדאפי, עלול להשתמש בנשק ביולוגי וכימי נגד בני עמו, בתגובה לכך שהוא מאבד שליטה על חלקים נרחבים מארצו.



השר מוסטפא עבד אל-ג'ליל, שהתפטר באחרונה מתפקידו, אמר לרשת אל-ג'זירה כי לקדאפי יש נשק ביולוגי וכימי וכי הוא לא יהסס להשתמש בו נגד אזרחים. "בסופו של דבר, כאשר קדאפי באמת בלחץ - הוא יכול לעשות הכל", אמר, "אני חושב שקדאפי ישרוף את כל מה שישאיר אחריו".



אתמול כוחותיו של קדאפי פשטו על העיר זאוויה, שנמצאת כ-50 קילומטר ממערב לבירה טריפולי. בשעות הבוקר הגיעו כוחות הצבא אל הכיכר המרכזית שלה והחלו לירות לעבר מפגינים שהתגודדו במקום.



כוחות הנאמנים לקדאפי תקפו גם מסגד, שבו התבצרו אנשי אופוזיציה. הכוחות פתחו בירי אוטומטי על המסגד וירו על הצריח מתותח נגד מטוסים. תושבים דיווחו כי ברחובות נשמעו קולות ירי רבים. במקביל, פעלו כוחותיו של קדאפי בעיר מיסרתה וגם שם נמסר על נפגעים רבים.



לכתבה המלאה ב"הארץ"



קדאפי האשים אתמול את מנהיג אל-קאעדה, אוסאמה בן לאדן, באחריות למרידה שפרצה בארצו. שליט לוב אמר כי פעילי אל-קאעדה מסממים מפגינים ו"שמים להם כדורי הזיה בקפה שלהם".



עוד דווח אתמול כי בן דודו של קדאפי, אחמד קדאף אל-דאם, שהיה מיועציו הקרובים ביותר, הכריז כי הוא ערק למצרים במחאה על הדיכוי האלים של ההפגנות. במקביל, דיווחו תושבים בלוב כי מתקני נפט חיוניים ממזרח לבירה טריפולי נשמרים בידי כוחות המורדים. על פי הדיווח, המתקנים בראס לאנוף ומארסה אל-ברגה מוגנים. הדיווח מגיע בעקבות איומים של קדאפי לפגוע במתקני הנפט, שתרמו לזינוק במחיר הנפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully