וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר קרב של עשור: בואינג תספק מטוסי תדלוק לחיל האוויר האמריקאי ב-30 מיליארד דולר

רויטרס

25.2.2011 / 11:40

בואינג הביסה את EADS ומתחרות אחרות במכרז לאספקת 179 המטוסים; מניית החברה זינקה ב-3.9%



בואינג זכתה במכרז של 30 מיליארד דולר לאספקת 179 מטוסי תדלוק חדשים לחיל האוויר האמריקאי, לאחר שעקפה יריבות כגון aeds בתחרות עיקשת שהחלה לפני כמעט עשור. היה זה הניסיון השלישי מאז 2001 להתחיל להחליף את מטוסי התדלוק הקיימים של חיל האוויר, גם הם מתוצרת בואינג, שנבנו בשנות ה-60.



"בואינג היתה הזוכה הברורה", אמר סגן שר הביטחון האמריקאי, ויליאם לין, לכתבים בפנטגון. הוא אמר כי ההצעה של בואינג הייתה טובה בהרבה בתקופה שבה תקציבי הביטחון נמצאו תחת לחץ. לאחר פרסום ההודעה, זינקה מניית בואינג ב-3.9%.



תאגיד הביטחון האירופי eads הביע את אכזבתו מההחלטה, אך מסר כי המרכז הינו "רק הזדמנות עסקית אחת מני רבות", בארה"ב. בשבוע שעבר נמסר מ-eads כי יערער על ההחלטה רק במידה שיתגלו בה טעויות משמעותיות.



אנליסטים הופתעו מההחלטה, לאחר שרבים ציפו כי eads האגרסיבית תזכה במכרז. ריצ'רד אבולעפיה מקבוצת טיל טען כי ההחלטה היא "הפתעה אמיתית", וכי בואינג הצליחה לחסום את נסיונה של eads להתרחב לשוק הביטחון האמריקאי.



ב-2008, ערערה בואינג על החלטת הפנטגון לרכוש את המטוסים מנורתגרופ ומשותפתה האירופית איירבוס, וטענה כי זכתה ליחס בלתי הוגן בתהליך הבחירה וכי מצאה אי-סדירויות באופן שבו התנהל המכרז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully