וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעירים ברמאללה מבקשים לאחות את הקרע בין עזה לגדה המערבית

ניו יורק טיימס

25.2.2011 / 14:50

תחת הסלוגן "העם רוצה לשים קץ לקרע", סטודנטים ונוער בגדה ובעזה מתלכדים סביב סוגיית האחדות הלאומית



לצעירים הפלסטינים הצופים במהפיכות במצרים, טוניסיה, ומדינות אחרות באזור אין מחסור בסיבות למחאה. הכיבוש הישראלי בן 43 השנים, התסכול לנוכח ההנהגה השמרנית והמזדקנת, החופש המוגבל תחת השלטון הפלסטיני בגדה המערבית ובעזה, ובאחרונה, הווטו שהטילה ארה"ב במועצת הביטחון של האו"ם על הניסיון לגנות ישראל בנושא ההתנחלויות.



אך בימים האחרונים, סטודנטים פלסטינים ואקטיביסטים צעירים מצאו קול ומיקוד, והתלכדו סביב סוגיה פופולרית אחרת שלדעתם תסייע לפלסטין יותר מכל: איחוי הקרע בין הגדה המערבית, בשליטת הרשות הפלסטינית, ובין עזה, שנמצאת תחת שלטון החמאס.



"הקרע מחליש אותנו", אמר חתם עבדל רחים, 26, משכם, שמתנדב בשארק, ארגון נוער פלסטיני עצמאי שפועל ברמאללה ובעזה. "זה משאיר את הדלת פתוחה לכובשים לעשות כל שברצונם".



ארגון שארק, שמספק פעילויות ותוכניות לצעירים, ערך השבוע מסיבת עיתונאים ובה הציג את מניפסט הצעירים שלו, תחת הסלוגן, "העם רוצה לשים קץ לקרע", אדפטציה של ססמאות דומות שנשמעות בימים אלה במזרח התיכון, ברוח "העם רוצה לשים קץ למשטר".



ביום חמישי, מאות פלסטינים התכנסו בכיכר מנרה ברמאללה וערכו הפגנה שלווה ובה קראו לאחדות לאומית. במחווה בלתי שגרתית, משתתפים מקבוצות פוליטיות שונות הניחו את דגליהם וצעדו יחד תחת דגל פלסטין.



בשבוע האחרון, פקידי ממשל פלסטינים החלו לדבר על מאמצים מחודשים לאיחוד. איסמאיל רדואן, פקיד חמאס בעזה, אמר כי תנועתו נמצאת בדיונים עם קבוצות שונות בניסיון למצוא בסיס חדש לאיחוד לאומי.



בגדה המערבית, נראה כי רבים מהתושבים תומכים בממשל מחמוד עבאס (אבו מאזן), ששיקם את החוק והסדר באזור לאחר שנים של תוהו ובוהו.



עבאס קרא לבחירות בספטמבר, אך החמאס דחה את הרעיון. כעת סבור עבאס כי הבחירות יוכלו להתקיים רק אם יתרחשו בגדה המערבית ובעזה במקביל.



"עבאס ופאייד טובים מאוד לנו", אמר מוחמד אבו ג'זלה, בעלים של חנות ג'ינסים ברמאללה. "הם נתנו לנו ביטחון". ובאשר לאיחוי הקרע עם עזה, הוא אמר, "כמובן, כל הפלסטינים רוצים זאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully