וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלכלת בריטניה התכווצה בשיעור חד מהצפוי ברבעון הרביעי

סוכנויות הידיעות

25.2.2011 / 18:33

ירידה של 0.6% בתוצר המקומי הגולמי עקב סופות שלגים שפגעו במגזרי הקמעונות והבנייה



כלכלת בריטניה התכווצה בשיעור חד מהצפוי ברבעון הרביעי, לפי נתונים מעודכנים שפירסמה היום הלשכה הלאומית לסטטיסטיקה (ons) בבריטניה. התוצר המקומי הגולמי (gdp) ירד ברבעון הרביעי ב-0.6% לעומת הרבעון השלישי - ירידה חדה יותר מנתונים ראשוניים שהצביעו על נסיגה של 0.5% - לאחר צמיחה של 0.7% ברבעון השלישי של 2010. הירידה בתוצר נרשמה עקב מזג אוויר קר בחודש דצמבר שפגע במכירות הקמעוניות וירידה בפעילות בענף הבנייה.



ons ציינה כי מזג האוויר החורפי הכבד גרם לקיזוז 0.5% מהצמיחה ברבעון הרביעי. משמעות הדבר היא כי גם ללא השפעת סופות השלגים, היתה נרשמת צמיחה שלילית ברבעון.



לעומת הרבעון הרביעי של שנת 2009, נרשם גידול של 1.5% בתוצר. הצריכה הפרטית בבריטניה ירדה ברבעון הרביעי ב-0.1% לעומת הרבעון הקודם - ירידה ראשונה מאז הרבעון השני של שנת 2009.



מצדו השני שלה האוקיינוס האטלנטי, מסר היום משרד המסחר האמריקאי כי התמ"ג של ארה"ב צמח ברבעון הרביעי בקצב שנתי של 2.8% לעומת גידול של 3.2% שעליו דווח בחודש שעבר. כלכלנים צפו צמיחה של 3.3% ברבעון הרביעי לאחר צמיחה של 2.6% ברבעון השלישי. בשנת 2010 כולה, צמחה הכלכלה הגדולה בעולם ב-2.8% - הצמיחה הגבוהה ביותר זה חמש שנים - לאחר ירידה של 2.6% בתוצר בשנת 2009.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully