וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוברט פרכטר שצפה את מפולת 1987: צפוי תיקון בשוק המניות - יצנחו נמוך מהשפל של 2008

סוכנויות הידיעות

25.2.2011 / 21:50

"סוף השוק הדובי של המשבר עוד רחוק; צפויה נפילה במחירי הנפט והכסף; להשקיע בדולר"



רוברט פרכטר, חזאי השווקים שנודע בזכות אזהרתו מפני קריסת שוקי המניות שבועיים לפני יום השני השחור בשנת 1987, העריך כי הראלי בשווקים הוא רק תיקון מחזורי בתוך השוק הדובי שהחל מאז המפולת בשנת 2008, וכי השוק מתקרב לשינוי מגמה וצפוי לרדת לרמה נמוכה יותר מהשפל של המשבר האחרון.



בראיון אתמול לתוכנית "טק-טיקר" (tech ticker), אמר פרכטר - נשיא חברת אליוט ווייב אינטרנשונל - כי האופטימיות בקרב המשקיעים הפכה לקיצונית עד כדי כך שהיא עולה כעת אפילו על הרמות בטרם המפולת בשווקים בשנת 2008. פרכטר אינו פסימי רק ביחס לשוקי המניות, והעריך כי גם הנפט, הכסף וסחורות אחרות נסחרים במחירים גבוהים משוויים האמיתי. ההשקעה היחידה שלגביה הביע אופטימיות, היא הדולר.



בעבר, העריך פרכטר כי התיקון כלפי מעלה משפל שאחרי המפולת של 2008 יהיה בשיעור של 50%, אולם שוקי המניות עלו ב-30% נוספים מעבר לתיקון שצפה. בשל כך, לדבריו, כאשר התיקון כלפי מטה יתרחש, הוא יהיה חד אף יותר משהעריך. כאשר נשאל פרכטר האם הוא צופה שהשוק עתיד לרדת נמוך יותר מהשפל של המשבר, תשובתו היתה: "כן".



"בפברואר-מארס 2009, כאשר כולם היו פסימיים, היתה התמתנות מסוימת בירידות, וזה היה סוג של רמז לכך שצפויה תפנית. כעת אנחנו במצב הפוך באופן קיצוני למדי. היחס בין המשקיעים האופטמיים לפסימיים בשוק המניות גבוה כעת יותר משהיה לפני המפולת בשוק בשנת 2008. למעשה הוא הגבוה ביותר מזה שש שנים", אמר פרכטר.



"השוק עולה אך מאבד תנופה, בשעה שהמשקיעים הופכים ליותר ויותר אופטימיים. זו לדעתי נוסחה לירידות, ודבר דובר התרחש לקראת השיא של 2007", המשיך. "אני הייתי נמנע משוק המניות", אמר. "אנחנו רחוקים מסופו של השוק הדובי".



"צפוי לנו תסריט דומה לזה שהתרחש ב-2008, שאולי יימשך זמן רב אף יותר", הוסיף. "המצב כעת הוא קיצוני במונחים היסטוריים. לא הייתי מהמר על עליות בשום דבר במצב הנוכחי. כל המשקיעים והכלכלנים מסכימים של שצפויה האצה באינפלציה, התאוששות כלכלית ועלייה במחירי הסחורות, לכן צריך להמר ההפך". לדבריו, רמת מחירי הנפט והכסף מצביע על כך שצפוי שינוי מגמה בשוק. "השוק היחיד שנראה לי מבטיח עכשיו, גם אם הוא עדיין לא בשפל, זה הדולר של ארה"ב".



מסקנותיו של פרכטר מבוססות על גירסה של תיאוריית גלי אליוט - גישה טכנית לניתוח שווקים שאותה אימץ בלהט כמעט דתי. התיאוריה פותחה על ידי רלף נלסון אליוט, רואה חשבון אלמוני שגילה דפוסים חוזרים, או "פרקטלים", בשוקי המניות בשנות ה-30 וה-40 של המאה הקודמת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully