וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתכונן ליום שאחרי: קדאפי העביר בחשאי 4.8 מיליארד דולר לבית השקעות בלונדון

סוכנויות הידיעות

26.2.2011 / 15:06

העיתון הלונדוני "טיימס" דיווח כי העברת הכסף בוצעה באמצעות מתווך משווייץ בשבוע שעבר



שליט לוב, מועמר קדאפי, העביר בחשאי בשבוע שעבר 3 מיליארד ליש"ט (4.8 מיליארד דולר) לאחד מבתי ההשקעות הפרטיים באזור מייפר (mayfair) בלונדון, בניסיון להגן על הונו האישי, דיווח היום העיתון הלונדוני "טיימס".



העברת הכספים בוצעה באמצעות גורם ביניים בשווייץ, אשר פנה כבר לפני חמישה שבועות לברוקראז' בסיטי של לונדון בבקשה להפקיד כספים. עם זאת, לאחר שהתבררה זהות מקור הכסף, סירב הברוקראז' לבקשה. "סירבתי, מכיוון שבאופן אישי אינני חש בנוח לעשות עסקים עם רודנים רצחניים שיש להם דם על הידיים", אמר מנכ"ל הברוקראז' אמר לטיימס.



ברוקרים ובתי השקעות בלונדון ציינו כי במהלך החודש החולף נרשם זינוק חד מהיקף הכסף להשקעות שמקורו בצפון אפריקה והמזרח התיכון, דיווח טיימס.



בה בעת, משרד האוצר של בריטניה מגביר את מאמציו לאתר ולהקפיא את נכסיו של קדאפי בבריטניה, אשר מסתכמים לפי ההערכות במיליארדי דולרים בחשבונות בנקים, נכסי נדל"ן מסחרי ואחוזה בלונדון בשווי 10 מיליון ליש"ט (15.9 מיליון דולר).



ממשלת שווייץ הורתה לקראת סוף השבוע לבנקים במדינה להקפיא את כל הנכסים שבבעלות קדאפי ו-29 אנשים נוספים הקשורים אליו, בהם אשתו, ילדיו, קרובי משפחה של אשתו ובכירים במשטר הלובי. עם זאת, לפי ההערכות הספיק קדאפי להוציא את מרבית כספו משווייץ עוד לפני ההחלטה על הקפאת נכסיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully