וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המהמרים באינטרנט החליטו: נטלי פורטמן תזכה השבוע באוסקר

סוכנויות הידיעות

26.2.2011 / 18:49

החוזים בבורסת אינטרייד מעניקים סיכוי של 88% לזכייתה; סיכוי של 81% לזכיית "נאום המלך" בסרט הטוב ביותר



המהמרים באינטרנט צופים כמעט בוודאות כי השחקנית הישראלית-אמריקאית נטלי פורטמן תזכה באוסקר על תפקידה בסרט "ברבור שחור". החוזים העתידיים בבורסת אינטרייד (intrade) האירית מעניקים לפורטמן סיכוי של 87.8% לזכות באוסקר השחקנית הטובה ביותר. הרחק מאחוריה, במקום השני, נמצאת אנט בנינג על תפקידה בסרט "הילדים בסדר", עם סיכוי של 9% לזכות.



החוזים באינטרייד מעניקים סיכוי של 94.9% לזכייתו של קולין פירת בפרס השחקן הטוב ביותר על תפקידו בסרט בסרט "נאום המלך". בפרס הסרט הטוב ביותר צפוי לזכות "נאום המלך" (סיכוי של 81%) או "הרשת החברתית (סיכוי של 14.1%).



בורסת אינטרייד בדבלין שבאירלנד מאפשרת לסחור בחוזים עתידיים על אירועים שונים, החל ממועד נפילתו של שליט לוב מועמר קדאפי ופרישתו של מנכ"ל אפל סטיב ג'ובס וכלה בעיתוי גילויו של מקרה ראשון של שפעת העופות בארה"ב והתקפת חיל האוויר הישראלי על כורים גרעיניים באיראן.



מומחים גורסים כי יש סיבות לספקנות בנוגע לבורסה מכיוון שרקע המשקיעים הסוחרים בה באופן אלקטרוני אינו משקף בהכרח את האופי של מקבלי ההחלטות או המומחים בסוגיות שבהן מדובר. עם זאת, בעבר הצליחה הבורסה לנבא בהצלחה אירועים שאפילו סקרי דעת הקהל פיספסו לגביהם. כך למשל, במרוץ לנשיאות ארה"ב בשנת 2004 הצביעו מרבית הסקרים על כך שהמועמד הדמוקרטי, ג'ון קרי, מוביל ביתרון קטן על מתחרהו, הנשיא ג'ורג' בוש. אולם בבורסת אינטרייד היה לנשיא בוש דווקא יתרון.



מבקרי הבורסה טוענים, כי היא משקפת נטייה גוברת והולכת בקרב חסידי כלכלת השוק לראות בשוק כלי מועדף לניבוי אירועים ומגמות החורגים גם מהתחום הכלכלי. ביקורת זו באה לידי ביטוי ביתר שאת בשנת 2003, לאחר שמשרד ההגנה האמריקאי הודיע על כוונתו לפתוח אתר הימורים על פיגועי טרור במזרח התיכון. בפנטגון סברו, כי אתר כזה יאפשר להם לשפר את התחזיות בדבר טרור במזרח התיכון, ואולם ביקורת ציבורית קשה גרמה לבסוף למשרד ההגנה לחזור בו מהיוזמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully