וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות לחץ של רשות ני"ע: מירלנד שינתה את ההנפקה

מאת ערן אזרן

27.2.2011 / 7:02



>> בתחילת השבוע שעבר פנתה רשות ניירות ערך לחברת מירלנד שבשליטת אליעזר פישמן ודרשה ממנה לשנות את שיטת גיוס החוב שתיכננה. מודל ההנפקה שאימצו החברות מקבוצת פישמן איפשר להן לבצע מעין "גיוס חוב ללא תשקיף", אלא שהפעם הרשות דרשה לשנות את שיטת הגיוס.



מה שהטריד את רשות ני"ע היתה העובדה שמירלנד, דרך החברות הבנות שלה, צוברת "בנק" איגרות, שאותן היא מוכרת בשוק במועד שהיא בוחרת בלא צורך בהגשת תשקיף על מצבה. צבירת האיגרות בוצעה בצורה פשוטה: החברה העניקה לכל רוכש אג"ח בהנפקה גם אופציות לאג"ח שנמצאות "מחוץ לכסף"; חברות בנות של המנפיקה רכשו את האופציות בשוק במחיר נמוך, ומימשו אותן לאג"ח המוחזקות באמתחתן; החברות מכרו בשוק את האג"ח במועד שבחרו, וקיבלו את תמורתן בלא הגשת תשקיף למשקיעים.

ברשות ני"ע טענו כי שיטה זו דומה ל"הנפקה פרטית" לחברות הבנות - שכן מעט מאוד משתתפים מגלים עניין באופציות הזמניות שנמצאות "מחוץ לכסף". בשל טענות הרשות נאלצה מירלנד לשנות את מבנה ההנפקה ויצאה בשני מכרזים נפרדים, לאג"ח ולאופציות. עם זאת, בשוק החיתום אמרו כי למרות השינוי בסופו של דבר הרשות לא הצליחה למנוע את הבעיה שנגדה ביקשה לצאת.



"מירלנד תרכוש את האופציות לאג"ח לאחר ההנפקה שלהן", אמר מקור בשוק החיתום. "החברה תוכל להציע לבעלי האופציות לקנות אותן בשוק בהצעה שתעניק להם רווח גבוה ממימוש האופציה לאג"ח. אם בעלי האופציות, למשל, ירוויחו אגורה ממימוש האופציות, החברות הבנות יציעו להם אגורה וחצי, ויקנו את האופציה או אפילו את האג"ח עצמה לאחר שמומשה. למעשה, הפיצול הוא אקט טכני".



מירלנד עוסקת ברכישה ובייזום של נדל"ן ברוסיה. המכרז הראשון היה דרך הרחבת סדרה ג' של אג"ח הנסחרת כעת בבורסה, ובאמצעותו החברה גייסה 62.5 מיליון שקל בתשואה שנתית ברוטו של כ-5.6%.



המכרז השני היה בדרך של הנפקת אופציות לאג"ח מסדרה ג' ואג"ח מסדרה ד', ותמורתו הצפויה היא 150 מיליון שקל. הפעם, האופציות הוקצו כשהן "בתוך הכסף".



עורכי הדין מני גורמן ויוני שנידמן ממשרד שטיינמץ, הרינג, גורמן ליוו את מירלנד בגיוס. במירלנד וברשות ני"ע סירבו להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully