וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשקיעים לא הזרימו מספיק ביקושים ונניקשווילי נאלץ להזרים 36 מיליון שקל לחברת שמן

מאת ליאור זנו

27.2.2011 / 7:02

ג'קי בן זקן, אברהם נניקשווילי וחיים לייבוביץ' ביקשו לגייס 200 מיליון שקל ממשקיעים פרטיים לחברת החיפושים הימיים שמן - והמשקיעים הביאו רק 140 מיליון שקל. בכיר בשוק ההון: "זה היה צפוי, השווי שהציגה החברה היה מוגזם"



>> בשבוע האחרון ניסו ג'קי בן זקן, אברהם נניקשווילי וחיים לייבוביץ' לגייס 200 מיליון שקל ממשקיעים פרטיים לחברת שמן שהקימו. בשבוע החולף דיווחה חברת מנופים שבשליטת בן זקן ונניקשווילי כי שמן הצליחה לגייס 176 מיליון שקל. מתוך סכום זה השקיע נניקשווילי עצמו 36 מיליון שקל, כך שהמשקיעים הפרטיים רכשו מניות ב-140 מיליון שקל בלבד - 70% מתוך הסכום הרצוי.



שמן הפרטית היא התאגיד שמחזיק ברישיון החיפושים הימי "מד אשדוד". הגיוס הפרטי בוצע כשלב ראשון, כאשר בחודשים הקרובים מתכננת החברה לצאת להנפקה ראשונה בבורסה בתל אביב. למרות הנחה של 20% על מחיר המניה ביום ההנפקה הראשונה לציבור שהוצעה למשקיעים, מסתבר כי לא נרשמה התלהבות רבתי. עם זאת, לפי הודעת החברה הגיוס נמשך ובימים הקרובים תנסה החברה לקבל כספים נוספים.

"זה היה מעט צפוי. השווי שהציגה החברה בתחילה היה מוגזם. בסך הכל הם לא עשו דבר חוץ מלקבל רישיון בחינם ממשרד התשתיות", אמר בכיר בשוק ההון, בניסיון להסביר את הביקושים היחסית נמוכים.



בעקבות הגיוס, דוללו המשקיעים הקיימים ב-9%, וכעת מחזיקים בשמן acc של לייבוביץ' (45.5%), מנופים (22.75%), בן זקן (11.37%) ונניקשווילי (13.2%). ההנפקה העניקה לשמן שווי של 1.8 מיליארד שקל. מפיצי ההנפקה היו כלל חיתום שבשליטת צחי סולטן, דש איפקס וגבור ספורט של איתן אלדר ורועי גיל.



שמן ניסתה לגייס את הכסף עד ליום רביעי - המועד האחרון להגשת הבקשות להעברת זכויות ברישיונות חיפוש למועצת הנפט של משרד התשתיות. במשרד התשתיות רשומה acc כמחזיקה היחידה של רישיון "שמן", והבקשה שהוגשה למועצת הנפט היא להעביר 95% מהרישיון לשמן החדשה, על כל אחזקותיו. לצורך כך, היתה צריכה שמן להעמיד בין שאר הון עצמי מינימלי.



"השקעתו של נניקשווילי במסגרת ההקצאה הפרטית בשמן היא הכרחית לצורך העמדת הון עצמי מינימלי הדרוש לשמן לשם אישור העברת הרישיון לרשותה", כתבה מנופים בהודעתה לבורסה, והוסיפה כי "ללא השקעה זו היה קיים חשש כי לא יעלה בידיה של שמן לקבל את אישור מועצת הנפט להעברת הרישיון בישיבתה הקרובה".



את 36 מיליון השקלים שהעביר נניקשווילי, הוא עשוי לקבל בחזרה. במסגרת הסכם ההשקעה שלו הוענקה לשמן אופציה לרכוש חזרה את המניות שהוא רכש כעת, בתוך 60 ימים מיום קבלת האישור ממשרד התשתיות. כך שיש לשער כי שמן תנסה לבצע את ההנפקה לציבור בזמן זה.



לפי הנתונים הסופיים של חברת netherland sewell and שהוצגו למשקיעים בשבוע שעבר, ברישיון "מד אשדוד" קיימות עתודות נפט של 270 מיליון חביות ובנוסף 4.5 tcf (טריליון רגל מעוקבת) גז טבעי. במקום בוצע קידוח בעבר, ולכן לא הוענקו הסתברויות למשקיעים. שאיפת הקודחים המגובה בדו"ח היא לקדוח כמה בארות ולהגיע להפקה של 5,000-7,000 חביות נפט ביום בכל באר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully