וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בועות החמצן שחוללו מהפכה

נתן שבע

27.2.2011 / 7:02

מניה ב-200 מלה



>> הנקל היא חברה גרמנית המייצרת ומשווקת חומרי כביסה, מוצרי טיפוח לבית, מוצרי קוסמטיקה, חומרי איטום ודבקים. עם מותגיה נמנים את חומרי הניקוי פרסיל וסוד, הסבון סומאט ומותג מוצרי השיער שוורצקופף.



החברה הוקמה ב-1876 על ידי פריץ הנקל ושני שותפים. הנקל היה אז סוחר בן 28 שהתעניין בכימיה. המוצר הראשון של החברה היה אבקת כביסה המבוססת על מי זכוכית (נתרן סיליקט). בהמשך נוספו לקו המכירות חומרי ניקוי נוספים. בשונה ממוצרים אחרים באותה תקופה, שנמכרו בתפזורת, חומרי הניקוי של הנקל שווקו באריזות נוחות.

ב-1907 חוללו הכימאים של הנקל מהפכה בתהליך הכביסה ופטרו את עקרות הבית מעבודת השפשוף וההלבנה. זה קרה עם השקת אבקת הכביסה תחת השם פרסיל. עד לאותה עת הלבנת הכביסה התבססה על מי כלור. בפרסיל נעשה שימוש בחומרים כימיים ששחררו בועות חמצן בעת הרתחת הכביסה. האבקה הלבינה את הכביסה באופן עדין ונטול ריח. ב-1952 נכנסה הנקל לתחום הדבקים באמצעות רכישת חברה גרמנית.



במשך השנים רכשה הנקל חברות בתחומים שונים והרחיבה את סל המוצרים שהיא משווקת. החברה מעסיקה כיום כ-50 אלף עובדים, והיא פעילה ב-125 מדינות.



מניית הנקל נסחרת בגרמניה ובארה"ב, ושווי החברה הוא 24 מיליארד דולר. החברה נסחרת במכפיל 16 על הרווחים החזויים ל-12 החודשים הקרובים. הכנסות הנקל בארבעת הרבעונים האחרונים הסתכמו ב-19.8 מיליארד דולר. הרווח הנקי הגיע ל-1.4 מיליארד דולר. מניית החברה הניבה תשואה שנתית ממוצעת של 10.5% ב-20 השנים האחרונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully