וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: "התאוששות כלכלת ארה"ב תיפגע אם לא תושג הסכמה בנוגע לתקציב"

סוכנויות הידיעות

27.2.2011 / 9:57

אם הקונגרס האמריקאי לא יגיע להסכמה בנוגע לתקציב עד יום שישי - ישותקו שירותי הממשלה



נשיא ארה"ב ברק אובמה הזהיר אתמול כי התאוששותה של כלכלת ארה"ב תיפגע אם הקונגרס האמריקאי לא יצליח להגיע להסכמה בנוגע לקיצוצים בתקציב ולהימנע משיתוק השירותים הממשלתיים.



תוקפו של התקציב הנוכחי של ארה"ב פג ביום שישי. אם המחוקקים לא יגיע להסכמה על התקציב לפני ה-4 במארס, יאזל המימון לשירותי הממשלה והם יושבתו. החשש מכך גובר בעקבות חילוקי הדעות החריפים בין הדמוקרטים לרפובליקאים בקונגרס.



"למען העם שלנו ולמען הכלכלה שלנו, אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו להגיע למבוי סתום", אמר אובמה בשבת בנאומו השבועי ברדיו ובאינטרנט. "אני מצפה מהמחוקקים להגיע לעמק השווה, כדי שנוכל להאיץ את הצמיחה הכלכלית ולא לעכבה".



הרפובליקאים, שהם בעלי הרוב בבית הנבחרים, הציעו קיצוצים בסך 4 מיליארד דולר כחלק מחקיקה שנועדה למנוע שיתוק בשירותים עד ל-18 במארס, וקראו לדמוקרטים בסנאט להסכים לכך. הדמוקרטים מעוניינים בהרחבה זמנית של ההוצאות כדי שהמפלגות יוכלו לדון בקיצוצים. הדמוקרטים דחו גם את הקיצוצים בסך 61 מיליארד דולר שהעביר בית הנבחרים בשבוע שעבר, ואובמה איים להטיל וטו על החוק.



לפני שבועיים הגיש אובמה לקונגרס תקציב בסך 3.7 טריליון דולר לשנת הכספים 2012, שלטענת הממשל יפחית את הגירעון התקציבי של ארה"ב ב-1.1 טריליון דולר. התקציב יכלול צמצום או ביטול של יותר מ-200 תוכניות פדרליות, בצעד שצפוי לחסוך 33 מיליארד דולר, לצד השקעות בחינוך, תחבורה ומחקר. הרפובליקאים הבטיחו להילחם נגד התקציב של אובמה, בטענה שהקיצוצים שהציע אינם עמוקים דיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully