וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגדל על כיל: ממליצים לאלו אשר יושבים ב"משקל חסר" לנצל את רגעי החולשה במניה ולהגדיל אחזקות

TheMarker Online

27.2.2011 / 10:33

"היכולת של השוק לספוג עליות מחירים נוספות תלויה בעיקר בתוצאות המשא ומתן עם ההודים"



סקטור הדשנים ממשיך להפגין עוצמה, כאשר פוטאש הודיעה בסוף השבוע כי היא מעלה את מחיר האשלג בצפון אמריקה בכ- 45 דולר ל-st (כלומר מחיר כולל של 560 הדולר ל-st). יחד עם זאת, הודיעה פוטאש כי היא יכולה לקבל הזמנות בעבור חודש מאי בלבד, כלומר מדובר במחיר לצורך רכישות למלאי המפיצים ועל כן המחיר הגבוה.







במקביל מתקבלות עוד אינדיקציות לקבלת המחיר שנקבע על ידי הקנדים בשווקי הספוט – 475 דולר לטון (גרנולרי) כאשר סך העסקאות עד כה שבצעו הקנדים במחיר זה מסתכם בכ-300 אלף טון. במקביל הספרות המקצועית גורסת כי כבר יש עליות מחירים נוספות מתוכננות מצד הרוסים לרמה של 520 עד 530 דולר לטון החל מחודש מאי, זאת לעומת סברות קודמות שעלייה, באם תהיה, תבוצע בכ-25 דולר לטון ולא מעבר.



"להערכתנו היכולת של השוק לספוג עליות מחירים נוספות תלויה בעיקר בתוצאות המשא ומתן עם ההודים אשר במסגרתו יערכו שיחות השבוע (מה שגם מוסיף לדיסאינפורמציה של סוף השבוע בנוגע ל- bpc)", אומר אמיר אדר, מנהל מחלקת מחקר הסל סייד של מגדל שוקי הון. "הפער בין הצדדים אינו רב כאשר ההודים מבקשים 390 דולר לטון בעוד שהיצרניות מבקשות 450 דולר לטון."



"המלצתנו הנה 'החזק' עם מחיר יעד של 59 שקל כאשר אנו בוחנים את המודל שלנו לאור ההתפתחויות האחרונות כשברקע הזיכרון הלא רחוק שתעריף לטון שהיום נוסק יכול גם מחר לנחות", אומר אדר. "במילים אחרות נבחן את הנחות הבסיס שלנו וכן את שיעור ההיוון המתאים (שכיום אינו גבוה) ונעדכנכם בהתאם. לפי שעה אנו ממליצים לאלו אשר יושבים ב'משקל חסר' לנצל את רגעי החולשה במניה ולהגדיל אחזקות."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully